جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

ارمنستان: توپ اکنون در زمین جمهوری آذربایجان است

ارمنستان: توپ اکنون در زمین جمهوری آذربایجان است

وزیر خارجه ارمنستان اعلام کرد این کشور هیچ گاه از مذاکره با جمهوری آذربایجان به منظور حل و فصل اختلافات دوری نکرده است.

به گزارش مهر به نقل از تاس، وزیر خارجه ارمنستان می گوید ایروان آمادگی دارد تا در مسیر عادی سازی روابط با جمهوری آذربایجان گام بردارد.

«آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان روز جمعه اعلام کرد: ارمنستان آماده افزایش گفتگو با آذربایجان به منظور عادی سازی روابط دوجانبه است.

وزیر خارجه ارمنستان در گفت و گو با خبرگزاری آرمن پرس تاکید کرد که ارمنستان همانند گذشته رویکرد سازنده و صادقانه ای در روند مذاکرات در پیش می گیرد، چرا که هدف نهایی ایروان برقراری امنیت و صلح در منطقه است.

این مقام دولت ارمنستان، با اشاره به تشدید تنش های اخیر میان دو کشور، افزود: ارمنستان هرگز از مذاکره برای برقراری روابط صلح آمیز با آذربایجان دست برنداشته است.

میزوریان ادامه داد: به رغم اقدامات غیرقانونی آذربایجان در گذرگاه لاچین و به تعویق افتادن نشست مسکو، ارمنستان بیش از یک ماه پیش پیشنهادهای جدید خود را در مورد پیش نویس معاهده توافق به طرف آذربایجانی تحویل داده است. با این حال تاکنون هیچ پاسخی در این باره از سمت جمهوری آذربایجان دریافت نکرده ایم.بنابراین توپ اکنون در زمین آذربایجان است.

گذرگاه لاچین تنها مسیری است که ارمنستان را به مرکز قره باغ کوهستانی متصل می‌کند. در ۱۲ دسامبر، گروهی از اتباع جمهوری آذربایجان که خود را اکولوژیست می‌خواندند، کریدور لاچین را که نیروهای حافظ صلح روسیه در آن مستقر شده‌اند، مسدود کردند. باکو مدعی شد که هدف مسدود کردن هیچ جاده‌ای نیست و خودروها می‌توانند آزادانه در هر دو جهت حرکت کنند، اما ایروان آن را اقدامی تحریک آمیز از سوی باکو با هدف ایجاد یک فاجعه انسانی در منطقه ارمنی نشین قره باغ عنوان کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *