پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

اعدام دو مقام كره شمالی در ملاء عام

اعدام دو مقام كره شمالی در ملاء عام

یك رسانه كره جنوبی اعلام كرد كه دو تن از مقام های كره شمالی به دلیل آنكه از «كیم جونگ اون» رهبر این كشور فرمانبرداری نكرده اند، در ملاء عام اعدام شده‌اند.

به گزارش ایرنا، روزنامه «جونگ آنگ» امروز سه شنبه با انتشار مطلبی تصریح كرده است كه كره شمالی بارها دست به اقداماتی مشابه زده و كسانی را كه به اعتقاد پیونگ یانگ از عالی ترین مقام این كشور نافرمانی كرده اند،‌ به مرگ محكوم كرده است.
بر اساس گزارش این نشریه، رهبر جوان كره شمالی كه از سال 2011 میلادی قدرت را در این كشور بدست گرفته، نسبت به افرادی كه نافرمانی می كنند سختگیری زیادی دارد و این دو مقام نیز اوایل ماه جاری میلادی اعدام شده اند.
روزنامه «جونگ آنگ» كره جنوبی همچنین در مطلب خود از «هوانگ مین» وزیر كشاورزی سابق كره شمالی و «ری یونگ جین» یكی از مقام های ارشد وزارت آموزش و پرورش این كشور، به عنوان دو نفری نام می برد كه به جوخه اعدام سپرده شده اند.
با وجود این گزارش، وزارت وحدت كره جنوبی كه به مسائل كره شمالی و روابط دو كره رسیدگی می كند، ‌حاضر به تایید خبر این نشریه كره ای نشده است.
برخی از رسانه های گروهی دیگر كره جنوبی و ژاپن این مطلب را منتشر كرده و همزمان نوشته اند كه دیپلمات كره شمالی كه به تازگی در لندن اعلام پناهندگی كرده بود، به همراه خانواده اش وارد كره جنوبی شده است.
در همین حال نشریه «ژاپن تودی» می نویسد كه «سونگ جانگ تایك» عموی رهبر كره شمالی از جمله كسانی است كه به دستور او در سال 2012 میلادی به جرم نافرمانی و ضربه زدن به كشور از لحاظ اقتصادی و فساد مالی اعدام شد و این نشان می دهد كه رهبر كره شمالی در مقابل افراد نافرمان سختگیر است.
«هیونگ یون چول» وزیر دفاع كره شمالی هم سال گذشته میلادی به دستور «كیم جونگ اون» اعدام شد و رسانه های دو كره جرم وی را خیانت اعلام كردند.
روزنامه كره ای می نویسد كه دو مقام یاد شده در آكادمی نظامی در شهر پیونگ یانگ پایتخت كره جنوبی و با تیربارهای ضد هوایی اعدام شده اند.
آساق**231**1597
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *