چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ پیشتازی ۱۴ درصدی بایدن در نظرسنجی‌ها

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ پیشتازی ۱۴ درصدی بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری بین رای‌دهندگان واجد شرایط آمریکایی با کسب ۴۹ درصد آرا از دونالد ترامپ با احراز ۳۵ درصد آرا  جلو افتاده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از گزارش روز دوشنبه موسسه نظرسنجی اِباکیوس (Abacus) که اعلام کرده دقیق‌ترین نظرسنجی‌ها را درباره انتخابات فدرال در سال ۲۰۱۹ انجام داده بود، در حالی که کمتر از ۱۵۰ روز به انتخابات آمریکا مانده، از مردم آمریکا درباره گزینه آنها در انتخابات پیش رو پرسیده است.

این رسانه افزود: ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ پیروز شد هر چند که حمایت عمومی از او سه درصد کاهش یافته است. با این حال آمار جدید این شرکت نشان می‌دهد او امسال مسیر دشواری را در پیش دارد به ویژه اینکه بین رای‌دهندگان واجد شرایط با اختلافی ۱۴ درصدی از بایدن نامزد دموکرات‌ها عقب است.

این نتایج نشان داد در ایالت‌های تاثیرگذار در انتخابات که ترامپ در سال ۲۰۱۶ آرای بیشتری را کسب کرد بایدن با اختلاف ۱۷ مرکز جلو است. در ایالات‌های حامی حزب دموکرات با اختلاف ۲۲ درصدی در مقایسه با ترامپ پیشتاز است اما در ایالت‌های حامی جمهوریخواهان ترامپ با اختلاف ۲ مرکز از بایدن جلوتر است.

این نتایج همچنین نشان داد  بایدن بین رای‌دهندگان ۵۰ و زیر ۵۰ سال، با اختلاف بیشتری از ترامپ جلو است در حالی که حمایت از ترامپ بین رای‌دهندگان واجد شرایط ۵۱ ساله و بالاتر در مقایسه با بایدن بیشتر است.

در بین رای‌دهندگان سفیدپوست (۷۰ درصد رای‌دهندگان)، رقابت ترامپ و بایدن با ۴۴ در مقابل ۴۳ درصد آرا تنگاتنگ است. بایدن با اختلاف ۷۷ مقابل ۶ درصد، مورد حمایت رای‌دهندگان سیاهپوست است و در بین رای‌دهندگان هیسپانیک یا لاتین تبارها ۶۱ در مقابل ۱۹ درصد بوده است.

در بین رای‌دهندگان سفیدپوست دارای تحصیلات دانشگاهی، هرچند ترامپ با اختلاف ۹ درصدی از بایدن جلوست اما رقابت تنگاتنگی بین آنها در بین سفیدپوستان دارای مدرک دانشگاهی وجود دارد.

در بین مردان، بایدن با اختلاف ۱۳ درصدی جلوتر از ترامپ است هر چند که رقابت این دو در بین مردان سفیدپوست نزدیک است. بایدن با اختلاف ۱۵ درصدی در بین زنان از حمایت بیشتری برخوردار است که این اختلاف در بین زنان سفیدپوست به ۱۴ درصد می رسد.
همچنین بایدن با اختلاف کمتری در بین زنان سفیدپوست حاشیه‌نشین (۷ درصد) از ترامپ جلوتر است.

در بین رای‌دهندگان واجد شرایط مستقل، بایدن با اختلاف ۲۰ مرکز پیشتاز است. (۴۲ در برابر ۲۲ درصد)؛ این گروه از رای‌دهندگان ظاهرا در مقایسه با انتخابات سال ۲۰۱۶ انگیزه بیشتری برای شرکت در انتخابات دارند.

این نتایج نشان داد، فقط یک درصد رای‌دهندگان به هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ به ترامپ رای خواهند داد در حالی که ۹ درصد از رای‌دهندگان ترامپ در انتخابات قبلی به بایدن رای خواهند داد.
در بین افرادی که در سال ۲۰۱۶ در انتخابات شرکت نکردند اما جزو رای‌دهندگان واجد شرایط هستند، ۴۹ درصد به بایدن و فقط ۱۴ درصد به ترامپ رای خواهند داد.

وقتی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پرسیده شد که به نظر آنها چه کسی در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز خواهد شد، ۳۹ درصد بایدن و ۳۶ درصد ترامپ را انتخاب کردند و ۲۵ درصد گفتند هنوز مطمئن نیستند.

بیشتر شرکت‌کنندگان (۵۴ درصد) گفتند، عملکرد ترامپ را قبول ندارند و مقبولیت شغلی ترامپ به عنوان رئیس جمهوری فقط ۳۸ درصد بود. میزان محبوبیت شغلی ترامپ در بین جمهوریخواهان ۸۳ درصد، دموکرات‌ها ۱۳ و مستقل‌ها ۲۶ درصد بود.

در بین رای‌دهندگان جوان، از هر چهار نفر فقط یک نفر در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال عملکرد ترامپ را قبول داشتند که ۱۵ درصد کمتر از دیگر رده‌های سنی بود. افراد ۶۱ ساله به بالا با احتمال بیشتر، عملکرد ترامپ را قبول داشتند هر چند که میزان مقبولیت شغلی او حتی در بین این رده سنی نیز از ۵۰ درصد بالاتر نرفت.

این نظرسنجی از بین ۱۵۰۰ نفر از افراد بزرگسال آمریکایی و در بازه زمانی بین ۱۱ تا ۱۳ ژوئن (۲۲ تا ۲۴ خرداد) و با ضریب خطای مثبت و منفی ۲.۵ درصد انجام شد.

بایدن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ بعنوان چهل و هفتمین معاون رئیس جمهوری آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بود.
انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در سوم نوامبر ۲۰۲۰ (سیزدهم آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *