سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

ایهود اولمرت: نتانیاهو دروغگو و فریبکار است

ایهود اولمرت: نتانیاهو دروغگو و فریبکار است

 «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی شنبه شب با حمله به بنیامین نتانیاهو، او را فردی دروغگو و فریبکار خواند.نتانیاهو تنها آنچه به صلاح خود میبیند انجام میدهد و منافع اسرائیل را در نظر نمیگیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، شبکه ۷ تلویزیونی رژیم صهیونیستی از قول اولمرت گزارش داد که نتانیاهو نخست وزیر کنونی این رژیم هیچ وقت قصد نداشته تا به وعدههایی که داده عمل کند و او فردی فریبکار و پر مدعا است.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفت: دولت نتانیاهو به صرف اینکه تشکیل شد، وجود نداشته است. نتانیاهو تنها آنچه به صلاح خود میبیند انجام میدهد و منافع اسرائیل را در نظر نمیگیرد.

پیش از آن نیز بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از نتانیاهو گفته بود: او منافع خود را به منافع کلی ترجیح داده و با فریب و دروغ ما را به این نقطه رسانده است.

وی بیان کرد: تقریبا مطمئن هستم که کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) منحل و انتخابات جدید برگزار خواهد شد.

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با اکثریت آرا به کلیات طرح انحلال خود رای داد. بدین ترتیب این رژیم برای برگزاری انتخابات زودهنگام آماده می‌شود.

طبق قانون اسرائیل در صورت انحلال پارلمان، انتخاب زودهنگام پارلمان طی ۹۰ روز برگزار می‌شود.

در صورت انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات،  به احتمال زیاد انتخابات در مارس ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

اختلاف اصلی حزب آبی – سفید و لیکود به عنوان احزابی که بیشترین شمار نمایندگان در کابینه ائتلافی را دارند، تصویب بودجه است، حزب تحت رهبری نتانیاهو بر این باور است که بودجه باید یکسال تصویب شود، اما حزب تحت رهبری گانتس بر این باور است که لایحه بودجه می بایست ۲ ساله و مطابق با توافق کابینه انجام گیرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *