جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

بمبِ اختلاف در خانواده آقای هاشمی / ترامپ و اختلاف فرزندان هاشمی رفسنجانی

بمبِ اختلاف در خانواده آقای هاشمی / ترامپ و اختلاف فرزندان هاشمی رفسنجانی

هفته گذشته چهارمین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود و به تبع آن بازار مصاحبه‌های فرزندان آیت‌الله نیز حسابی داغ بود در یکی از همین مصاحبه‌ها فائزه هاشمی رفسنجانی نظرش را درباره انتخابات آمریکا بیان کرد و گفت :

«دوست داشتم ترامپ رای بیاورد»  او دلیل این را هم امکان تغییر در سیاست‌های داخلی کشور معرفی کرد.

اظهار نظری که چندان به مذاق برادرش محسن هاشمی که بر مسند ریاست شورای شهر نشسته بود خوش نیامد و برای همین هم دست به قلم شد و اعتراض خود را با یک نامه سرگشاده به سمع و نظر همگان برساند.

او در این نامه خطاب به فائزه نوشت:

«می دانم که در سالهای اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی شود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی ودم از استقلال بزنی.» او در همین نامه از خواهرش خواست که به خاطر مواضعش عذرخواهی کند. 

هرچند پیش از این نامه‌ محسن هاشمی کم و بیش از اختلاف نظر فرزندان هاشمی سخن به میان آمده بود و حتی فائزه هاشمی از تمایل برادرش برای کنترل دیگران صحبت کرده بود  اما با پاسخ فائزه به محسن هاشمی این اختلاف نظرها عیان‌تر شد. او در پاسخ به محسن نوشت:

« از نامه محسن خوشحال شدم، سبب راحتی هم او و هم من گردید. چنین چیزی را بارها خواسته بودم و این اقدام اول او نبود. به او حق می دهم چون برای خودش آینده ای ترسیم کرده و دنبال حذف موانع است. اگر مسایل شخصی انگیزه ای برای مشی من بود آیا عقل سلیم حکم نمی کند که از  30 سال گذشته تاکنون ساکت و در امنیت باشم و از منافع نزدیکی به قدرت بهتر و بیشتر بهره مند شوم؟»

محمد هاشمی برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز بلافاصله بعد از محسن در مصاحبه‌ای اعتراضش را به اظهارات فائزه نشان داد و گفت:

«موضعی که فائزه خانم گرفتند مورد تأئید خانواده ما نیست. ایشان گفته بودند که دوست دارند آقای ترامپ بیاید. این نکته قابل توجه است که نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی نیست که بتوان با تحریم و این حرفها ساقط شود.» 

گرچه به نظر می رسید این اختلافات خانوادگی به پایان رسیده باشد اما محسن هاشمی امروز و در سخنرانی انتخاباتی که داشت بازهم کنایه ای به خواهرش فائزه زد و گفت:

«موضوعی که برای بنده انتخاب شد با عنوان ایران پیش رو، موضوع بسیار سختی است. تلاش بر این است که به سبک فائزه شفاف و ساده صحبت کنم. به جای اینکه بیاییم و تحلیل کنیم که ایران ده ساله دیگه چگونه خواهد بود باید به این مسئله بپردازیم که ایران  را چگونه  بسازیم.»

اظهاراتی که نشان داد اختلافات خانواده آقای هاشمی نه تنها پایان نیافته بلکه باید ازاین پس شاهد مواضع دوگانه یا چندگانه در یکی از سیاسی ترین خانواده های سیاست ایران باشیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *