سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

بولتون : ما در پی جنگ با ایران نیستیم .

بولتون : ما در پی جنگ با ایران نیستیم .

اما کاملا آماده ایم تا هر گونه حمله ازسوی عوامل ایران بویژه سپاه پاسداران یا دیگر نیروهای نظامی وابسته به ایران را پاسخ دهیم.

 

 

خبرگزاری سی ان بی سی (cnbc) آمریکا روز دوشنبه نوشت: مشاور امنیت ملی آمریکا تهدید کرد که ایالات متحده یک نیروی تهاجمی برای خاورمیانه و به منظور ارسال پیام واضح به ایران اعزام کرده است که هر گونه حمله به منافع ایالات متحده و یا متحدانش را با ‘ نیروی ضربتی’ مواجه خواهد کرد.

بولتون اضافه کرد : امریکا این تصمیم را در پی برخی نشانه ها، تحرکات و هشدارها گرفته است.

وی تکرار کرد: ما در پی جنگ با ایران نیستیم اما کاملا آماده ایم تا هر گونه حمله ازسوی عوامل ایران بویژه سپاه پاسداران یا دیگر نیروهای نظامی وابسته به ایران را پاسخ دهیم.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام آمریکایی که نام وی را فاش نساخت،نوشت که این فرمان اعزام نیرو ‘به منظور بازدارندگی در برابر آنچه که تدارکات بالقوه نیروهای ایرانی و نیروهای تحت حمایتشان که ممکن است نشانه حملات احتمالی به نیروهای آمریکایی در منطقه باشد، صادر می شود.’

این منبع آگاه با این حال اعلام کرد که آمریکا انتظار حمله قریب الوقوع از جانب ایران را ندارد.

رویترزنوشت که بولتون دربیانیه خود اعلام کرده بود که آمریکا گروه تهاجمی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را به همراه یک نیروی ضربت از هواپیماهای بمب افکن را به منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعزام می کند. نیروی دریایی آمریکا پیشتر بیانیه ای صادر کرده بود که بر اساس آن این ناو هواپیمابر و شناورهای متعلق به آن ۱ آوریل (۱۲ فروردین) از بندر نورفولک ایالت ویرجینیا به یک ماموریت ‘طبق برنامه’ گسیل شده بودند. مقصد این گروه در این بیانیه ذکر نشده بود.

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *