جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

ترامپ از فرماندار فلوریدا در یک نظرسنجی انتخاباتی شکست خورد

ترامپ از فرماندار فلوریدا در یک نظرسنجی انتخاباتی شکست خورد

فرماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا در یک نظرسنجی برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده را شکست داده است.

به گزارش فارس، «ران دسنتیس» از شخصیت‌های نوظهور حزب جمهوری‌خواه آمریکا در تازه‌ترین نظرسنجی در ایالت «کلرادو»، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را شکست داد.

به نوشته روزنامه «گاردین» شرکت کنندگان در این نظرسنجی ران دسنتیس، فرماندار ایالت فلوریدا را بالاتر از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۲۰۲۴ انتخاب کردند.

دسنتیس ۷۱ درصد از آرا را در مقابل ۶۷ درصد رئیس جمهور سابق در نظرسنجی به دست آورد. این نظرسنجی در جریان اجلاس روز دوشنبه حزب جمهوری خواه  در «دنور» مرکز کلرادو انجام شد.

روزنامه گاردین در این تحلیل مدعی شده نفوذِ سابقاً خلل‌ناپذیر ترامپ بر حزب جمهوری‌خواه در حال از دست رفتن است.  این در حالی است که شبکه خبری «ان بی سی» نوشت، ترامپ در حال بررسی  برای اعلام  حضور در کاخ سفید است و او در نظر دارد این تصمیم را به زودی اعلام کند.

گفته می شود «مایک پنس» معاون رئیس جمهور سابق، «تد کروز» سناتورایالت تگزاس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه سابق و «نیکی هیلی» فرماندار سابق کارولینای جنوبی که ترامپ او را به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل انتخاب کرد، قصد شرکت در انتخابات را دارند.

در همین حال، وبگاه  آکسیوس مدعی شد که ترامپ  دسنتیس را به عنوان «شخصیتی کسل کننده» که هیچ بختی برای شکست دادن او برای نامزدی ۲۰۲۴ ندارد، مورد انتقاد قرار داده است.

«دونالد ترامپ» اخیرا در جریان سخنرانی در گردهمایی سالانه انجمن ملی سلاح (NRA) آمریکا بار دیگر از قصد خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده خبر داد.

 ترامپ در خصوص قصد خود برای شرکت در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: « ما با هم [جمهوری‌خواهان] مجلس [نمایندگان] را پس می‌گیریم، سنا را پس می‌گیریم، و در سال ۲۰۲۴ آن کاخ سفید بزرگ و زیبا را که دوست داریم و عزیز می‌داریم پس می‌گیریم.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *