پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

تشکر پوتین از نیروهای “عملیات ویژه” فعال در اوکراین

تشکر پوتین از نیروهای “عملیات ویژه” فعال در اوکراین

سخنگوی کرملین امروز (یکشنبه) گفت، ولادیمیر پوتین از سربازان و کهنه سربازان نیروهای “عملیات ویژه” نیروهای مسلح روسیه و از کسانی که در اوکراین خدمت می‌کنند، تشکر ویژه بجای آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز حرفه‌ای نیروهای عملیات ویژه در روسیه در ۲۷ فوریه از سال ۲۰۱۵ جشن گرفته می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: از آن دسته از افرادی که وظایف نظامی خود را در این روزها و در جریان عملیات ویژه انجام می‌دهند و به مردم دو جمهوری خودخوانده در استان دونباس کمک می‌کنند، تشکر ویژه دارم.

پوتین همچنین تاکید کرد که سربازان عملیات ویژه و کهنه سربازان بارها آمادگی خود را برای انجام عملیات و فعالیت در سخت‌ترین شرایط نشان داده و همواره صادقانه وظایف نظامی خود را برای حفاظت از کشور و شهروندان و تضمین منافع ملی روسیه انجام داده‌اند.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت: فعالیتهای قهرمانانه نیروهای ویژه در طول تاریخ ارتش ما دیده شده است. آنها در جریان جنگ کبیر میهنی حضور داشتند و در جریان جنگ افغانستان و بسیاری دیگر از نقاط درگیر جنگ و در مقابله با گروه‌های تروریستی در شمال قفقاز و سوریه تقویت شدند.

روز پنجشنبه روسیه “عملیات ویژه” خود را در اوکراین و برای غیرنظامی کردن این کشور آغاز کرد و این اقدام را در پاسخ به درخواست جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک انجام داد.

وزارت دفاع روسیه نیز گفته که این عملیات ویژه تنها برای هدف قرار زیرساخت‌های نظامی اوکراین است و غیرنظامیان این کشور در معرض خطر قرار ندارند. مسکو نیز می‌گوید برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *