پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

جلیقه‌زردها به خیابان‌های پاریس بازگشتند

جلیقه‌زردها به خیابان‌های پاریس بازگشتند

جلیقه‌زردها علیرغم موج جدید شیوع ویروس کرونا در فرانسه به خیابان‌های پاریس بازگشتند.

 علیرغم موج جدید شیوع ویروس کرونا در فرانسه در روزهای اخیر، جنبش اعتراضی به اوضاع اقتصادی این کشور و سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه موسوم به جلیقه‌زردها، امروز شنبه دوباره به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جلیقه زردها» بار دیگر در خیابان‌های پایتخت فرانسه تجمع کرده و به اعتراض علیه سیاست‌های دولت این کشور پرداختند.

تصاویر زنده ارسالی از سوی خبرگزاری اسپوتنیک نشان می‌دهد که در پاریس میان پلیس و تظاهرات کنندگان درگیری نیز روی داده است.

این در حالیست که آخرین تجمع اعتراضی جلیقه زردها ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شده بود که در آن تعدادی از معترضان از سوی پلیس فرانسه بازداشت شدند.

جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه از ۱۷ ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان آغاز شد ولی به مرور مطالبات آنها رو به افزایش است.

پارلمان فرانسه در اثنای تظاهرات‌های گسترده مردمی در این کشور لایحه «ضد خرابکاری» دولت این کشور که با هدف تشدید برخورد با اقدامات به اصطلاح مخرب معترضان تدوین شده بود را تصویب کرد؛ اما این قانون از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

جلیقه زردها معتقدند ارائه این لایحه از سوی دولت ماکرون نشان دهنده روحیه دیکتاتوری وی است لذا این افراد خواهان استعفای او هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *