چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

اخبار داغ

خطیب‌زاده:‌ آن طرفی که یکجانبه برجام را ترک کرده از خواب برخیزد

خطیب‌زاده:‌ آن طرفی که یکجانبه برجام را ترک کرده از خواب برخیزد

*تنها ایران، به نمایندگی از ایران سخن می‌گوید.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که تنها ایران، به نمایندگی از ایران سخن می‌گوید، عنوان کرد: ماموریت ما حضور در گفت‌وگوی صرفا نتیجه محور است و مذاکره برای مذاکره به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

به گزارش  فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به منظور شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد،جمعه در توئیتی نوشت: تنها ایران، به نمایندگی از ایران سخن می‌گوید.

وی افزود:‌ ماموریت ما حضور در گفت‌وگوی صرفا نتیجه محور است. مذاکره برای مذاکره به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، همین‌طور این تصور غلط که «تروریسم اقتصادی» نتیجه بخش است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: زمان آن فرارسیده است که آن طرفی که یکجانبه برجام را ترک کرد، از خواب برخاسته و چشمان خود را به روی واقعیت بگشاید.

لازم به ذکر است، یک مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شده که دولت «جو بایدن» در حال تدوین برنامه‌هایی برای حالتی است که ایران به پیشرفت‌های هسته‌ای ادامه دهد و از «بازگشت به برجام» خودداری کند.

وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از این مقام وزارت خارجه آمریکا که خواسته اشاره‌ای به نامش نشود نوشته آمریکا و متحدانش برای بازگشت ایران به گفت‌وگوهای هسته‌ای صبر می‌کنند، اما صبوری‌ واشنگتن تا ابد ادامه نخواهد داشت.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم که در نیویورک به سر می‌برد در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما با بیان این‌که در حال بررسی‌ برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم گفت: نباید خودمان را معطل و منتظر نتیجه مذاکرات وین بگذاریم.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *