جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

در گفتگوی تلفنی؛ رییس جمهور ونزوئلا به رییسی تبریک گفت

در گفتگوی تلفنی؛ رییس جمهور ونزوئلا به رییسی تبریک گفت

*مقاومت هوشمندانه ایران و ونزوئلا در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا، امکان استفاده از فرصت‌های پایدار و بلندمدت ناشی از خنثی‌سازی تحریم‌ها را به اثبات رساند.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در تماس تلفنی با سید ابراهیم رئیسی، انتخاب ایشان به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر رییس جمهور منتخب، نیکلاس مادورو در تماس تلفنی با سید ابراهیم رییسی، ضمن تبریک انتخاب ایشان از جانب ملت ایران، تاکید کرد در این انتخابات مردم ایران شکوه مردم‌سالاری را به نمایش گذاشتند.

رییس جمهور ونزوئلا با اشاره به اینکه اراده سیاسی ونزوئلا گسترش روابط در همه زمینه‌ها با ایران است خطاب به منتخب ملت تاکید کرد: ونزوئلا را دوست و برادر خود در مبارزات برای ساختن جهانی عادلانه‌تر و دمکراتیک تر بدانید.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از تبریک ملت و دولت ونزوئلا، گفت: مقاومت هوشمندانه ایران و ونزوئلا در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا، امکان استفاده از فرصت‌های پایدار و بلندمدت ناشی از خنثی‌سازی تحریم‌ها را به اثبات رساند.

رییس جمهور منتخب با اشاره به اینکه دیپلماسی اقتصادی دولت جدید هیچ فرصتی را برای گسترش روابط با کشورها از دست نخواهد داد، افزود: توانمندی‌های اقتصادی ایران و ظرفیت‌های متنوع ونزوئلا امکان جهش مناسبات اقتصادی دوجانبه را فراهم آورده‌ است.

وی در پایان تاکید کرد: اراده سیاسی ایران و ونزوئلا اجازه نخواهد تا دشمنان دو ملت به ویژه آمریکایی‌ها مانع ارتقای مناسبات همه جانبه دو کشور شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در انتخاباتی که جمعه گذشته در سراسر کشور برگزار شد موفق به کسب ۱۸.۰۲۱.۹۴۵ رأی شد و به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران از سوی مردم انتخاب شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *