پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

رای الیوم : ایران با پرتاب ماهواره شکست عملی تحریم‌های آمریکا را اثبات کرد

رای الیوم : ایران با پرتاب ماهواره شکست عملی تحریم‌های آمریکا را اثبات کرد

 

*سپاه اثبات کرد که در بحران ها بسیار کارآمد و تاثیرگذار است. نهادهای نظامی و سیاسی ایران اثبات کرده اند که تسلیم فشارهای آمریکا نمی شوند و تحت هیچ شرایطی از اصول و ارزشهای خود دست برنخواهند داشت به ویژه اینکه رهبران ایران درک کرده اند که آمریکا هم اکنون درگیر بحران های داخلی خود است و در حال تبدیل شدن به یک کشور جهان سومی و در حال عقب نشینی از منطقه است و جایگاه و موقعیتش در جهان در حال تبدیل شدن به یک خاطره است.

تهران-ایرنا-روزنامه اینترنتی «رای الیوم» در گزارشی نوشت: ایران با پرتاب ماهواره نظامی «نور» شکست عملی تحریم های آمریکا را به اثبات رساند.

رای الیوم در این گزارشی با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز این ماهواره و قرار گرفتن آن در فاصله ۴۲۵ کیلومتری مدار زمین خاطرنشان کرد که این اقدام نظامی در بردارنده پیام های متعددی برای داخل و خارج بود.

ناکام ماندن تحریم های آمریکا یکی از پیام های پرتاب ماهواره نظامی نور از نگاه رای الیوم است. به نوشته این روزنامه: این دستاورد نظامی ایران به آمریکایی ها و همپیمانانش در منطقه و جهان اثبات کرد که تحریم های تحمیل شده آمریکا علیه ایران در عمل شکست خورده است و این مجازات های سخت و دشوار مانع از آن نشده که ایران توان نظامی خود را پیش ببرد و ساختار نظامی اش را بهینه سازی  و با موفقیت فضا را فتح کند.

رای الیوم افزود: قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب ایران در فهرست سازمان های تروریستی و فرماندهانش در فهرست های تروریسم از سوی وزارت خزانه داری آمریکا و ترور برجسته ترین فرمانده سپاه یعنی سپهبد قاسم سلیمانی نتوانست سپاه را از ادامه تلاش هایش و تحقق بخشیدن به اهدافش بازدارد بلکه برعکس اقدامات و تحریم های آمریکا نتایج معکوسی به دنبال داشت و محبوبیت سپاه در داخل ایران و اعتبارش در خارج افزایش یافت. سپاه پاسداران ایران توانست ثابت کند که می تواند از دستاوردهای کشورش حمایت کند و صنایع نظامی کشورش را تقویت کند.

رای الیوم با اشاره به تلاش های گسترده سپاه در جهت مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: سپاه اثبات کرد که در بحران ها بسیار کارآمد و تاثیرگذار است. نهادهای نظامی و سیاسی ایران اثبات کرده اند که تسلیم فشارهای آمریکا نمی شوند و تحت هیچ شرایطی از اصول و ارزشهای خود دست برنخواهند داشت به ویژه اینکه رهبران ایران درک کرده اند که آمریکا هم اکنون درگیر بحران های داخلی خود است و در حال تبدیل شدن به یک کشور جهان سومی و در حال عقب نشینی از منطقه است و جایگاه و موقعیتش در جهان در حال تبدیل شدن به یک خاطره است.

این روزنامه فرامنطقه ای از پرتاب ماهواره نور به عنوان «اولین پیروزی بزرگ و دستاورد مهم نظامی ملت ایران پس از بحران کرونا » نام برد و نوشت: شمار بهبودیافتگان مبتلا به ویروس کرونا علیرغم تمامی تحریم ها و بحران ها و چالش ها نشان می دهد که ملت ایران در حال فائق آمدن بر کووید – ۱۹ است.

رای الیوم نوشت: این دستاورد مهم نظامی به دنبال تلاش های مستمر ایران جهت گشودن فضا به دست آمد و در نهایت با موفقیت همراه شد. این موفقیت به همگان اثبات کرد که ایران با یاس و ناامیدی ناآشنا است و تسلیم شرایط هر چقدر که سخت و دشوار باشند ، نمی شود و مشغول چالش ها و بحران ها نمی شود.

به نوشته این روزنامه، پیام بسیار مهمی که این دستاورد بزرگ برای داخل ایران به همراه دارد، این است که ایران علیرغم شرایط و توطئه ها و تحریم ها از همه بحران ها و چالش ها عبور خواهد کرد و بر آنها فائق خواهد آمد. همچنین پرتاب ماهواره نور باعث پیدایش امید و خوشبینی نسبت به آینده ایران و مردم این کشور و سپاه پاسداران آن می شود .

رای الیوم با اشاره به تنش نظامی شکل گرفته ظرف چند روز گذشته در آب های خلیج فارس از پرتاب ماهواره نور به عنوان « واکنش عملی مناسب » ایران به تهدیدهای اخیر آمریکا نام برده و نوشت: ایران با این اقدام خود نشان داد که به شکل گیری دستاوردهای نظامی و پیشبرد توان دفاعی و راهبردی خود ادامه خواهد داد و از عزم و اراده کافی برای پشت سر گذاشتن تمامی مشکلات و چالش ها برخوردار است.

از سوی دیگر به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، روزنامه صهیونیستی «معاریو» در مقاله ای با عنوان «کرامت و قدرت به یک اندازه» از پرتاب ماهواره نور به عنوان «دستاورد فناروی تهران » نام برد.

معاریو اذعان کرد که ایران با این اقدام «وارد باشگاه کشورهای انگشت شماری شد که توان ساخت و پرتاب ماهواره را در اختیار دارند.»

این روزنامه صهیونیستی افزود: این دستاورد به ایرانیان قدرت خواهد بخشید و از ارتقا یافتن توان فناوری نظامی و غیرنظامی ایران به طور همسان حکایت می کند.

ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه سوم اردیبهشت  از ماهواره بر «قاصد» از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

این ماهواره‌بر سه مرحله‌ای و ترکیبی از سوخت جامد و مایع است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *