پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

سعودی‌ها نمی‌توانند ملاقات نتانیاهو با بن سلمان را پنهان کنند

سعودی‌ها نمی‌توانند ملاقات نتانیاهو با بن سلمان را پنهان کنند

 ملاقات نتانیاهو با ولیعهد سعودی هم توسط رادیو اسراییل اعلام شده و سعودی‌ها نمی‌توانند آن را پنهان کنند. گرچه به نظر می‌رسد سعودی‌ها درصدد زمینه‌سازی هستند افکار عمومی اعراب را برای آشکارسازی روابط با اسرائیل آماده کنند.

آیت الله «محمدحسن اختری» در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به سفر پنهانی نتانیاهو به عربستان و دیدار وی با بن سلمان اظهار داشت: ارتباط صهیونیست‌ها با بعضی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی حداقل از حدود بیش از ۱۰ سال اخیر همواره در جریان بوده است و موضوع جدیدی نیست.

وی افزود: از زمان روی کار آمدن بن سلمان این روابط توسعه بیشتری پیدا کرد و با پشتیبانی آمریکا و شخص ترامپ در ۴ سال گذشته این روند شدت گرفت. در همین چند سال اخیر شاهد اقداماتی از طرف صهیونیست‌ها در بلندی‌های جولان، مناطقی از عراق، کرانه‌ باختری رود اردن و همچنین مسائل شهرک سازی‌ها بودیم، این اقدامات به پشت‌گرمی ترامپ و چراغ سبز برخی حکام کشورهای کوچک عربی بوده است.

رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین یادآورشد: برنامه‌ریزی برای عادی سازی روابط برخی از حکام عرب با رژیم صهیونیستی توسط نتانیاهو و ترامپ پایه ریزی شد. در این بین برخی کشورهای هم پیمان آمریکا هم تلاش کردند برای حضور اسرائیل در منطقه بسترسازی کنند.

تایید یا تکذیب دیدار مخفیانه سعودی- صهیونیستی چیزی را عوض نمی‌کند

وی ادامه داد: روابط با رژیم اشغالگر اسراییل از سوی حکام امارات، بحرین و سودان رسما اعلام شده و ملاقات نتانیاهو با ولیعهد سعودی هم توسط رادیو اسراییل اعلام شد و سعودی‌ها نمی‌توانند آن را پنهان کنند. گرچه به نظر می‌رسد سعودی‌ها درصدد زمینه‌سازی هستند افکار عمومی اعراب را برای آشکار سازی روابط با اسرائیل آماده کنند.

اختری با تاکید بر اینکه تایید یا تکذیب دیدار مخفیانه سعودی-صهیونیستی چیزی را عوض نمی‌کند، یادآور شد: ملاقات بین مقامات سعودی و صهیونیستی در  چند سال اخیر جریان داشته است. حاکمان عربستان به خاطر ترس از واکنش مردم کشورهای اسلامی و اعراب همواره این روابط را مخفی کرده‌اند و از سوی دیگر در زمینه‌سازی هستند که جنایاتشان را به نحوی توجیه و نیات شوم خود را بر فلسطینی‌ها و مسلمانان تحمیل کنند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اهتمام جمهوری اسلامی در حمایت از مردم فلسطین اظهارداشت: اینگونه ارتباطات بر سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران تاثیر ندارد و اتفاقی از این بابت رخ نمی‌دهد

وی خاطرنشان کرد: حضور اسرائیل در مناطق جنوبی خلیج فارس و کشورهای کوچک عربی، در قالب و تحت پوشش آمریکا امری عادی بوده است و همه پایگاه‌های آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در بحرین، کویت، عربستان سعودی، قطر و امارات به نحوی پایگاه‌های اسراییل هم محسوب می‌شود، بنابراین صهیونیست‌ها همواره در این کشورها حضور داشته‌اند.

اختری عنوان کرد: مقام معظم رهبری، همه مسئولان کشور، رییس جمهوری، فرماندهان ارتش و سپاه به طور واضح اعلام کردند که هرگونه تحرکی نسبت به جمهوری اسلامی پاسخ کوبنده خواهد داشت و جمهوری اسلامی می‌تواند در مقابل آنها موضع گیری و ایستادگی کند و لذا اقدامات آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی حکام سست بنیان منطقه، تاثیری بر روند سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی نخواهد داشت.

رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: جمهوری اسلامی مثل همیشه در کنار کشورهای دوست و برادر منطقه ایستاده است، همانگونه که در کنار مردم فلسطین ایستاده است و در مقابل جنایت‌های اسرائیل و صهیونیست‌ها، از مقاومت اسلامی حمایت خواهد کرد و متحدان دوستان خود را تنها نخواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان، کشورهای اسلامی و عربی امروز در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها مسئولیت دارند، گفت: انتظار می‌رود ملت‌های مسلمان در برابر گستاخی برخی کشورهای منطقه بحرین، سودان و امارات از خود واکنش نشان داده و در مقابل ذلت‌خواهی‌های برخی سران کشورهای عربی ایستادگی کنند.

اختری ادامه داد: پارلمان‌های کشورهای اسلامی و عربی، اتحادیه عرب، سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی امروز مسئولیت دارد که در برابر حرکات مذبوحانه‌ای که برخی حکام منطقه برای نجات اسرائیل، نتانیاهو و ترامپ به کار می‌گیرند، با قدرت اعلام موضع کنند.

رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: نتانیاهو بدترین شرایط را در داخل سرزمین‌های اشغالی دارد. در آنجا تظاهرات بسیار گسترده‌ای علیه او در حال انجام است و با این اقدامات تلاش دارد پایگاه داخلی خود را مقداری تقویت کند، لذا کشورهای عربی و اسلامی مسئولیت دارند نقشه های وی را خنثی کنند.

وی تاکید کرد: همه اندیشمندان، سیاستمداران، اساتید دانشگاه‌ها، اصناف، علما، روحانیون، ائمه جمعه، علمای بزرگ مذاهب اسلامی و مفتی‌های کشورهای اسلامی باید در این مورد ایستادگی کرده و از هرگونه حمایت کشورهای اسلامی از اسرائیل تبری جویند تا کسی رژیم اسراییل را تطهیر نکند.

اختری ایستادگی همیشگی مردم و گروه‌های فلسطینی در مقابل رژیم صهیونیستی را پاشنه آشیل اسراییل و برخی حکام عرب دانست و گفت: حکام مرتجع کشورهای عربی  با این کارها، برای خود جز ذلت دستاورد دیگری نخواهند داشت و ملت‌های مسلمان و عرب همه این توطئه‌گران را به زباله دان تاریخ خواهد انداخت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *