شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

طرح خطرناک الحاق کرانه باختری در مسیر اجرا قرار گرفت

طرح خطرناک الحاق کرانه باختری در مسیر اجرا قرار گرفت

منابع عبری همزمان با اعلام تشکیل کابینه جدید از سوی بنیامین نتانیاهو، اعلام کردند که وی به اجرای طرح الحاق کرانه باختری تعهد داده است.

به گزارش مهر ، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز جمعه در گزارشی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو رهبر لیکود و نخست وزیر آینده این رژیم به «بتسلئیل اسموتریچ« رهبر حزب صهیونیسم دینی تعهد داده که طرح الحاق کرانه باختری را عملی کند.

این در حالی است که نتانیاهو اخیرا اعلام کرده است که توانسته کابینه جدید را تشکیل دهد، اما هنوز اسامی وزرا از سوی وی اعلام نشده است.

پیش از این نیز، ایتمار بن گویر رئیس حزب قدرت یهودی و شخصیت افراط گرای صهیونیست که به احتمال فراوان به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه جدید نتانیاهو منصوب می‌شود در اظهاراتی خواستار اشغال نظامی کرانه باختری شده بود.

گفتنی در روزهای اخیر تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی (شبکه کان) در گزارشی از هشدار مقامات واشنگتن به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه جدید، درباره اجرای پروژه های خطرناک در قدس و کرانه باختری خبرداده بود.

براین اساس، دولت آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی هشدار داده از اجرای پروژه هایی نظیر الحاق کرانه باختری یا تحمیل حاکمیت خودش بر آن، اجتناب ورزد. البته این هشدار نه به دلیل حمایت آمریکا از فلسطینی ها ارائه شده، بلکه علت اصلی آن تشدید ناامنی ها در اراضی اشغالی و به خطر افتادن منافع آمریکا در منطقه بوده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *