سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

ظریف: تبلیغات بی‌ارزش باعث انحراف اذهان از شکست خفت‌بار دیپلماتیک آمریکا نمی‌شود

ظریف: تبلیغات بی‌ارزش باعث انحراف اذهان از شکست خفت‌بار دیپلماتیک آمریکا نمی‌شود

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، با اشاره به تبلیغات رسانه‌های آمریکایی در مورد توقیف نفتکش‌ها نوشت: تبلیغات پوچ و بی‌ارزش، باعث انحراف افکار عمومی از شکست خفت‌بار خطاهای دیپلماتیک ایالات متحده در سازمان ملل نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف بعدازظهر شنبه در پیامی توییتری نوشت: دزدان دریایی کارائیب برای خودشان قاضی و دادگاه دارند.

به نوشته ظریف، خبر بد برای آنها این که محموله غارت شده به ایران تعلق نداشت. محموله سوخت به شکل فوب (از زمان بارگیری در اختیار خریدار) در خلیج فارس فروخته شده بود. کشتی و پرچم آن هم ایرانی نبود. 

وزیر امور خارجه ایران در ادامه با اشاره به ادعای مقامات آمریکایی در مورد توقیف چهارنفتکش ایرانی نوشت: تبلیغات پوچ و سخیف باعث انحراف اذهان از شکست مفتضحانه دیپلماتیک و غیرقانونی آمریکا در سازمان ملل نمی شود.

در حالی که روزنامه وال استریت ژورنال با انتشار مطلبی مدعی شده است که آمریکا چهار کشتی حامل نفت ایران را توقیف کرده، حجت سلطانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر ، آن را دروغی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا توصیف کرد.

حجت سلطانی افزود: «یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.»

مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد عصر جمعه ( به وقت محلی) رای شورای امنیت در رد قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تسلیحاتی ایران را انزوای آمریکا در عرصه بین‌الملل دانست و گفت این رای نشان‌دهنده بی‌پایه و اساس بودن ادعای واشنگتن درباره مکانیسم ماشه هم تلقی می‌شود.

روانچی افزود: رای امروز شورای امنیت انزوای کامل آمریکا است، اینها تبلیغ می کردند که نیاز به وتو است در حالیکه رای امروز نشان داد که به وتو نیاز نبود و آرا به حد نصاب نرسید.

وی ادامه داد: تلاش آمریکایی‌ها، یک سیاست شکست خورده است که باید از این کار درس بگیرند، سیاستی که در دنیا نشان داد که در انزوا هستند و حتی شرکای نزدیکشان هم با آنها همراهی نکردند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: در واقع باید گفت دولت آمریکا هیچ سیاستی ندارد، یعنی نمی‌شود نام آن را دیپلماسی گذاشت، یعنی ماه‌ها تلاش کردند اما نتیجه آن چنین رایی شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *