جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

ظریف: شرم آور است، برخی از ایستادن در برابر تروریسم خودداری می کنند

ظریف: شرم آور است، برخی از ایستادن در برابر تروریسم خودداری می کنند

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توئیتی نوشت که شرم آور است که برخی از ایستادن در برابر تروریسم خودداری می کنند. بدون شک حمله تروریستی به دانشمند هسته‌ای ما توسط یک رژیم تروریست طراحی و برنامه‌ریزی و توسط همدستان جنایتکار آن اجرا شده است.

به گزارش شنبه شب ایرنا از وزارت امور خارجه، ظریف در این توئیت افزود: بدون شک حمله تروریستی به دانشمند هسته‌ای ما توسط یک رژیم تروریست طراحی و برنامه‌ریزی و توسط همدستان جنایتکار آن اجرا شده است.

او ادامه داد: شرم‌آور است که برخی از ایستادن در برابر تروریسم خودداری کرده و خود را پشت دعوت به “خویشتنداری” پنهان می‌کنند.

وی تاکید کرد: بی‌کیفرگذاشتن، به جسورتر شدن رژیم تروریستی منجر می‌شود که تجاوزگری در ذات آن است.

ظریف همچنین در توئیت دیگری به زبان روسی نوشت: ترور بزدلانه یکی دیگر از دانشمندان برجسته ایران و معاون وزیر دفاع توسط تروریست های جنایتکار نقض آشکار قوانین بین المللی، نادیده  گرفتن مبانی انسانی و اخلاقی و موجب مسئولیت محرز بین المللی است.

وزیر امور خارجه نوشت: ایران تاکنون جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان در خط مقدم مبارزه با تروریسم  بوده است.

وی خاطر نشان کرد: جامعه بین‌المللی را به محکومیت تروریسم دولتی و ایجاد اجماع در مقابل تنش و ماجراجویی در منطقه فرا می خوانیم.

به گزارش ایرنا، تروریست‌های  مسلح عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر  خودروی حامل محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری  وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، این دانشمند برجسته کشورمان را به شهادت رساندند.

بر اساس اظهارات وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت می‌رسد.

رهبر انقلاب در پیامی با تسلیت شهادت این دانشمند برجسته تاکید کردند:‌ دو موضوع مهم را همه‌ دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخش‌هائی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.

رییس جمهوری هم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: همه اتاق‌های فکر و همه دشمنان ایران به خوبی بدانند ملت ایران و مسئولین کشور شجاع تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند. به موقع و مناسب، مسئولین مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *