پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

عربستان تعدادی از مخالفان را مخفیانه اعدام کرد/ ادامه سکوت، چراغ سبز به آل سعود است

عربستان تعدادی از مخالفان را مخفیانه اعدام کرد/ ادامه سکوت، چراغ سبز به آل سعود است

 گروه «معارضان شبه جزیره عربی» در بیانیه ای از اعدام های مخفیانه علیه مخالفان سیاسی و عقیدتی و فعالان مدنی و حقوقی در عربستان خبر داد و ادامه سکوت جهانی در قبال چنین روندی را به منزله چراغ سبز به آل سعود دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت العهد، گروه «معارضان شبه جزیره عربی» در بیانیه خود نسبت به جنایت های جدید نظام آل سعود هشدار داد و اعلام کرد: گزارش ها نشان می دهد که نظام آل سعود به طور سری برخی زندانیان عقیدتی را اعدام کرده است و این مساله ای است که پیش تر نهادهای حقوقی بین المللی و منطقه ای نسبت به آن هشدار داده بودند.

این گروه نسبت به سیاست اعدام های خودسرانه عربستان ابراز نگرانی کرده و خاطرنشان کرد که این سیاست به یک خط مشی در عهد حکمرانی ملک سلمان، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان فرزند دمدمی مزاجش تبدیل شده است.

گروه معارضان شبه جزیره عربی در بیانیه خود خطاب به کشورهای هم پیمان عربستان تاکید کرد که سکوت شما در برابر این جنایت ها درست نیست بلکه به مثابه سرپوش گذاشتن و دادن چراغ سبز به نظام آل سعود برای تداوم سیاست قتل خودسرانه است.

در ادامه این بیانیه آمده است که هشدارهای چند هفته گذشته رسانه های غربی و سازمان های حقوقی بین المللی در خصوص تصمیم عربستان برای انجام اعدام های گسترده علیه زندانیان سیاسی این مسئولیت را متوجه کشورهای هم پیمان عربستان می کند که اقدامات فوری اتخاذ و از تداوم سیاست تروریسم دولتی و اجرای شدیدترین مجازات برای کوچک ترین مسائل در عربستان ممانعت کنند.

این گروه تاکید کرد که این امر نشان می دهد که سیاست های عربستان پایبند به هیچ قانونی نیست.

در این بیانیه تاکید شده است که سکوت در برابر جنایت های حکومت ملک سلمان به مثابه پاداش دادن به آن و کوتاه آمدن غیر مستقیم از حقوق خانواده ها در اطلاع یافتن از وضعیت بستگان خود در زندان است.

گروه معارضان شبه جزیره عربی خاطرنشان کرد که در زندان های عربستان شکنجه های مختلفی علیه اصلاح گرایان، فعالان و آزادی خواهان انجام می شود.

این بیانیه در پایان از “مبارزان عربستانی بویژه کسانی که جان خود را در راه دفاع از حقوق بشر در طبق اخلاص گذاشتد و همه اصلاح گرایان و عاشقان آزادی دربند در زندان های مخوف عربستان” تقدیر و تاکید کرد که گروه معارضان شبه جزیره عربی صدای آنها خواهد بود تا اینکه تاریکی ها از بین برود و مردم عربستان از نعمت آزادی و کرامت برخوردار شوند”.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *