پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

عربستان: رخدادهای تونس امری داخلی است

عربستان: رخدادهای تونس امری داخلی است

وزیر خارجه عربستان در دیدار با رئیس جمهور تونس اعلام کرد که رخدادهای اخیر در تونس یک مساله داخلی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، ریاست جمهوری تونس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، فرحان بن عبدالله آل سعود، وزیر خارجه عربستان در دیدار با قیس سعید، رئیس جمهور تونس در کاخ القرطاج گفت، ریاض به تصمیمات گرفته شده توسط رئیس جمهور و هر آنچه به اوضاع داخلی تونس مرتبط است، احترام می‌گذارد و آن را مسأله‌ای حاکمیتی قلمداد می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد، ریاض به رهبری تونس برای پشت سر گذاشتن شرایط کنونی جهت دستیابی به زندگی شرافتمندانه و شکوفایی، اطمینان دارد.

وزیر خارجه عربستان ضمن تاکید بر حمایت از تونس در مقابله با چالش‌های پیش‌رو و امنیت و ثبات این کشور، از جامعه جهانی خواست از تلاش‌های ریاض برای حمایت از تونس در این شرایط اقتصادی و بهداشتی دشوار حمایت و پشتیبانی کند.

رئیس جمهور تونس نیز ضمن قدردانی از پادشاه و ولیعهد عربستان به خاطر کمک  به مقابله با شیوع ویروس کرونا، این کمک‌ها را “نشانه روابط عمیق و تاریخی میان دو طرف” دانست.

این دیپلمات سعودی بر مسئولیت خود برای دفاع از دولت تونس و مقابله با همه تلاش‌ها برای ضربه زدن به آن تاکید کرد.

تونس در روزهای گذشته شاهد بحران سیاسی در سایه تحولات اقتصادی و مشکلات در مقابله با پاندمی کروناست.

عصر یکشنبه قیس سعید طی حکم‌هایی هشام المشیشی، نخست‌وزیر را برکنار، فعالیت پارلمان را به مدت ۳۰ روز تعلیق و مصونیت نمایندگان را لغو کرد و گفت: این تدابیر باید ماه‌ها قبل لحاظ می‌شدند، این در حالی است که منتقدان او این تدابیر را در راستای اجرای کودتا می‌دانند.

این تحولات در سایه اعتراضات شدید رخ داده که در برخی مواقع به درگیری‌هایی بین معترضان و نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف تونس در سایه وضعیت بد اقتصادی، فساد و شیوع کرونا منجر می‌شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *