چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

مفتی اعظم روسیه : روز قدس صفوف جهان اسلام را برای آزادی فلسطین انسجام می بخشد

مفتی اعظم روسیه : روز قدس صفوف جهان اسلام را برای آزادی فلسطین انسجام می بخشد

* با این ابتکار ( نامگذاری روز جهانی ) قدس تمام نقشه های برای به فراموشی سپردن مساله فلسطین که دهه های متوالی برای آن برنامه ریزی شده بود، پنبه ریس و خنثی شد.

 طلعت تاج الدین مفتی اعظم و رییس اداره مرکزی مسلمانان روسیه (مدیریت مسلمانان در بخش های شرق روسیه) اعلام کرد که روز جهانی قدس صفوف امت جهانی اسلامی برای آزادی فلسطین را انسجام می بخشد.

شیخ الاسلام طلعت تاج الدین رییس اداره مرکزی مسلمانان روسیه (مستقر در اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه) روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: ابتکار امام خمینی (ره) برای برگزاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، روحی تازه به مساله فلسطین بخشید.

طلعت تاج الدین افزود: با این ابتکار تمام نقشه های برای به فراموشی سپردن مساله فلسطین که دهه های متوالی برای آن برنامه ریزی شده بود، پنبه ریس و خنثی شد.

رییس اداره مرکزی مسلمانان روسیه تصریح کرد: امروز برای آزادی سرزمین فلسطین و کمک و حمایت از ملت مظلوم فلسطین، یک حرکت بزرگ جهانی ایجاد شده است که بخش قابل توجهی از آن را غیرمسلمانان تشکیل می دهند.

به گفته تاج الدین، این مشارکت غیرمسلمانان در حمایت از ملت فلسطین، سهم و مسوولیت مسلمانان در مساله فلسطین را به هیچ وجه کم نمی کند بلکه امت جهانی اسلامی باید این مساله را در اولویت قرار دهد.

این رهبر مسلمانان روسیه یادآورشد که امروز در روز جهانی قدس مسلمانان این کشور به یاد برادران فلسطینی خود هستند و برای آزادی این سرزمین در مساجد دعا می کنند.

دولت های اسلامی از حمایت از مردم فلسطین دریغ نکنند

رییس اداره مرکزی مسلمانان روسیه گفت: دولت های اسلامی در برابر ملت فلسطین مسوولیت بسیار مهمی برعهده دارند و نباید از این مسوولیت شانه خالی کنند.

وی افزود: سهل انگاری در مساله فلسطین و مشارکت نکردن در آزادی ملت این سرزمین، گناهی نابخشودنی است و همه کشورهای اسلامی باید برای تاسیس حکومت مستقل فلسطین کمک کنند.

تاج الدین معتقد است که تلاش گسترده ای تعدادی از کشورهای اسلامی از جمله ایران سبب شکست طرح معامله قرن شد که ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا برای نقض حقوق فلسطینیان ارائه کرده بود.

وی یادآورشد که روسیه نیز که خواهان حل و فصل عادلانه مساله فلسطین است، این طرح ضداسلامی را رد کرد.

مفتی تاجر الدین معتقد است که اگر مسلمانان اتحادی که در سال های اخیر تحکیم یافته را ازدست بدهند، طرح دیگری همچون معامله قرن به فلسطین تحمیل می شود و فقط هشیاری مسلمانان می تواند مانع از چنین اقدامی شود و روز جهانی قدس این سطح هشیاری و مشارکت و حضور در صحنه سیاسی را افزایش می دهد.

اداره مرکزی مسلمانان در روسیه از سابقه ۲۰۰ ساله در مدیریت مسلمانان این کشور برخوردار است و ۲۵ اداره دینی از خاوردور تا مرزهای غربی و از شمال تا جنوب روسیه را مدیریت می کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *