جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

مقام یمنی از اتفاقات غیر منتظره در دفاع از کشورش گفت

مقام یمنی از اتفاقات غیر منتظره در دفاع از کشورش گفت

 

 رییس شورای عالی سیاسی یمن از اتفاقات غیر منتظره در عرصه دفاع از کشورش خبر داد و بر مقابله با متجاوزان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از  شبکه خبری المسیره، مهدی المشاط سه شنبه شب در سخنانی به مناسبت پنجاه و هفتمین سالگرد انقلاب ۱۴ اکتبر یمن صبر و استقامت ملت یمن را در دفاع از کشور و مقابله با متجاوزان ستود و گفت: یقین داریم که این سختی‌ها با گشایش و پیروزی بزرگ همراه خواهد بود.

وی درباره برنامه‌های پیش روی کشورش برای دفاع گفت: چه بسا از شگفتی‌هایی موثر به ویژه در زمینه دفاع مشروع از سرزمین و ملت خود رونمایی کنیم که متناسب با منافع و شرایط و تحولات انجام خواهد شد.

رئیس شورای عالی یمن همچنین تداوم صبر و استقامت مردم کشورش را  تبریک گفت و تصریح کرد: مهم ترین چیزی که باید در سالگرد انقلاب یادآور شویم، لزوم رهایی از فهم نادرست درباره مناسبت های ملی مان است.

وی گفت: درک نادرست از انقلاب‌ها و جداکردن اصول و اهداف والای آنها از نسل های بعدی، باعث می شود تا بزرگداشت آنها به یک شادی بی محتوا تبدیل شود.

المشاط افزود: دشمنان آزادی و استقلال یمن، همواره به دنبال این بوده‌اند که  یک درک سطحی از انقلاب در بین مردم رواج بدهند، زیرا می‌دانند که اگر مردم آگاهی درستی از فرهنگ انقلاب ۱۴ اکتبر پیدا کنند، امثال آنها به هیچ منصب و قدرتی دست نخواهند یافت.

رییس شورای عالی سیاسی یمن افزود: تکلیف ملی ما ایجاب می‌کند که به طور جدی وارد میدان مبارزه برای آگاهی شویم و آن را یکی از مهم‌ترین و مقدس‌ترین مبارزات در جنگ آزادسازی فراگیر ملی خود قرار دهیم.

وی گفت: ما باید با استقامت و پایداری بر موضع ملی خود و مبارزه گفتاری و رفتاری با همه اشکال سرسپردگی و اشغالگری، اعتبار انقلاب ۱۴ اکتبر را بازگردانیم.

المشاط همچنین بر ادامه نبرد با متجاوزان و پایبندی به آزادی، استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشورش تاکید کرد.
وی اعزام عناصر تروریستی القاعده و داعش به استان مارب  یمن از سوی طرف های خارجی را نیز محکوم کرد و گفت: دشمنان عناصر تازه ای از مزدوران بیگانه را با هدف تجاوز جدید به کار گرفته اند.
وی همچنین به توقیف کشتی‌های نفتی یمنی از سوی ائتلاف سعودی اشاره کرد و خواستار محکومیت آن از سوی مجامع بین المللی شد و گفت آنها سرمایه و ثروت کشور  یمن و بنادر و منابع نفت و گاز آن را تحت سیطره خود درآورده اند.
مقام ارشد یمنی در عین حال خواستار صلح عادلانه و فراگیر و دائمی شد و گفت: ما از تمامی تلاش‌هایی که پایان جنگ و رفع کلی محاصره کشور و ملت مان را تضمین کند، استقبال می‌کنیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *