جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

مقتدایی: دور جدیدی از مراودات بین‌المللی آغاز شده است

مقتدایی: دور جدیدی از مراودات بین‌المللی آغاز شده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دور جدیدی از مراودات بین‌المللی آغاز شده است، گفت که روابط ایران و عمان وارد فاز جدیدی شده است. البته که دور تازه مراودات بین‌المللی محدود به عمان نشده و همه همسایگان را دربرمی‌گیرد.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به عمان و همراهی او با هیئت ایرانی در این سفر به عنوان نماینده مجلس گفت: بنده به عنوان نماینده مجلس در سفر رئیس جمهور حضور داشتم و در جلسات به وضوح همکاری با همسایگان را مشاهده کردم که مورد پذیرش همسایگان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ما اکنون دور جدید از مراودات بین‌المللی را آغاز کرده‌ایم، افزود: دور جدیدی مذاکرات به عمان محدود نمی‌شود بلکه همسایگان را دربرگرفته که شامل همسایگان شمالی و شرقی و غربی و همسایگان ما در منطقه خلیج فارس و محدوده خاورمیانه می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مباحث مطرح شده در مذاکرات و جلسات سفر هیئت ایرانی به عمان گفت: وزیر خارجه بسیار حرفه‌ای عمل می‌کرد تا جایی که حتی سر میز نهار مذاکراتی با سلطان عمان انجام می‌داد. این مذاکرات می‌تواند منافع حداکثری ملت ایران را تأمین کند. آقای رئیسی نیز بسیار دانایی محور مذاکرات را پیش برد. جلسه رئیس جمهور با سلطان عمان جلسه‌ای مبتنی بر مفاد حرفه‌ای برای دستیابی به سطح بالاتری از امنیت ملی بود. اگرچه این سفر در کوتاه‌ترین مدت یعنی صبح تا شب انجام شد، اما ثمره عملی آن به اندازه چند هفته بود به طوری که وزرای حاضر در جلسات توانستند اسناد همکاری مورد نیازشان را امضا کنند.

مقتدایی با تأکید بر اینکه روابط ایران و عمان وارد فاز جدیدی شده است، گفت: مبنای مذاکرات در سفر هیئت ایرانی روابط دوجانبه ایران و عمان بود و صرفا در جلسات موضوعات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه آن هم عمدتا در ابعاد اقتصادی و تجاری مورد توجه قرار می‌گرفت و محور اصلی بر مباحث مبتنی بر توسعه‌ روابط ایران و عمان حاکم بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *