جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

نتانیاهو: فقط افراط گراها باید در اسرائیل کابینه تشکیل دهند

نتانیاهو: فقط افراط گراها باید در اسرائیل کابینه تشکیل دهند

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که در شرایط کنونی در سرزمینهای اشغالی به یک کابینه افراط گرای دست راستی برای مقابله با تهدیدات نیاز است .

به گزارش ایرنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت که اسرائیل با توجه به شرایط کنونی منطقه و تهدیدات پیرامون خود، به یک کابینه مستقر راست‌گرا نیاز دارد.

نتانیاهو افزود: برای دفاع از خود و مقابله در برابر عوامل خارجی که می‌خواهند به توافق هسته‌ای برگردند و به منظور مراقبت از همه، به یک کابینه افراط گرای دست راستی و استقرار آن برای مدت زمان طولانی نیاز داریم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پایان توئیت خود تأکید کرد که اسرائیل اکنون به کابینه راست گرا نیاز دارد و آن را محقق خواهد کرد.

نتانیاهو این توئیت‌ها را با هدف جلب رضایت برخی از احزاب سیاسی در سرزمینهای اشغالی فلسطین و همسویی مواضع روسای آنها با حزب متبوعش (حزب افراطی و دست راستی لیکود به ریاست نتانیاهو) که 30 کرسی را دور چهارم انتخابات «کنست» در این سرزمینها به دست آورده، منتشر کرده است.

از سوی دیگر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی این سخنان را در حالی عنوان می‌کند که با وجود برگزاری دور چهارم انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، نتوانست این رژیم را از بن‌بست سیاسی که به آن دچار شده است، خارج کند.

طبق اعلام نتیجه نهایی رای‌گیری انتخابات چهارم کنست از سوی کمیسیون انتخابات رژیم صهیونیستی، حزب افراط گرا و دست راستی «لیکود» به ریاست نتانیاهو و متحدان سنتی او با وجود تصاحب ۵۲ کرسی، از کسب اکثریت لازم برای تشکیل کابینه جدید باز ماندند.

بر این اساس، چهارمین انتخابات فلسطین اشغالی طی دو سال گذشته هم نتوانست رژیم صهیونیستی را از یک بن‌بست سیاسی بیرون بکشد و عملا راه تشکیل کابینه ائتلافی بار دیگر به روی حزب متبوع بنیامین نتانیاهو و مخالفان سیاسی‌اش بسته شده است.

بدین ترتیب در صورت عدم موفقیت نتانیاهو در تشکیل کابینه جدید، شرایط آینده وی به عنوان نخست وزیر به خطر خواهد افتاد؛ چرا که بن بست سیاسی ایجاد شده در فلسطین اشغالی که سال گذشته پس از یک ائتلاف شکننده حزب متبوع او (لیکود) با حزب «آبی سفید» به ریاست «بنی گانتس» برای تشکیل کابینه به صورت موقت مرتفع شده بود، باز هم ادامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *