پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

نخست وزیر عراق: با رئیس‌جمهور جدید ایران رابطه خوبی داریم/ به تهران سفر می‌کنم

نخست وزیر عراق: با رئیس‌جمهور جدید ایران رابطه خوبی داریم/ به تهران سفر می‌کنم

نخست وزیر عراق در سخنانی اعلام کرد: ما با رئیس جمهور جدید ایران رابطه خوبی داریم، از همین روی پس از تشکیل دولت جدید این کشور به تهران سفر خواهم کرد.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق سخنانی را در خصوص روابط کشورش با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: ایران همسایه عراق است. ما با رئیس جمهور جدید ایران رابطه خوبی داریم. او مدت ها پیش به عراق سفر کرد و در آنجا دیداری با یکدیدار برگزار کردیم.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که پس از تشکیل دولت جدید جمهوری اسلامی ایران به ریاست سید ابراهیم رئیسی، به تهران سفر خواهد کرد.

گفتنی است، روز شنبه در پی اعلام پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، مصطفی الکاظمی با ارسال پیامی، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور منتخب را تبریک گفت.

در پیام نخست وزیر عراق آمده بود: انتخاب شما به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران و جلب اعتماد مردم ایران را به جنابعالی صمیمانه تبریک می‌گوییم و برای شما در انجام وظایف محوله و برای ملت ایران سعادت و شکوفایی آرزو می‌کنم.

مصطفی الکاظمی در پیام خود همچنین بر عمق روابط خاص بین دو ملت ایران و عراق و تقویت پیوندهای همکاری مشترک بین دو کشور، بر اساس منافع مشترک و تلاش برای تأمین امنیت و ثبات دو ملت دیگر ملت های منطقه تأکید کرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *