سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

هشدار شدید روسیه به یونان درباره ارسال سامانه‌های موشکی به اوکراین

هشدار شدید روسیه به یونان درباره ارسال سامانه‌های موشکی به اوکراین

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه هشدار داد که مسکو طرح یونان برای ارائه سامانه‌های دفاع هوایی اس-۳۰۰ را یک اقدام خصمانه در نظر می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌المللی تسنیم، وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که آتن در صورت ارسال سامانه‌های دفاع موشکی به کیف، در واقع به سمت نقض معاهده‌های خود با مسکو حرکت کرده است و این اقدام از چشم مسکو پنهان نخواهد ماند.

در همین ارتباط نیز، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه گفت: «روسیه طرح یونان برای ارائه سامانه‌های دفاع هوایی اس-300 را که قبلاً از مسکو خریداری شده بود، یک اقدام خصمانه در نظر می‌گیرد.»

پیش‌تر اعلام شده بود که یونان در نظر دارد در صورت موافقت آمریکا با ارسال سامانه‌های موشکی پاتریوت MIM-104، آتن سامانه‌های اس300 خود را به کیف ارسال کند.

زاخارووا گفت: «این تصمیم یونان نقض فاحش توافقنامه‌های روسیه و یونان در زمینه همکاری‌های نظامی و فنی است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد: «پایمال شدن تعهدات دو طرف قطعاً عواقبی در پی خواهد داشت.»

به گفته زاخارووا، تصمیم دولت فعلی در یونان با موضع اکثر یونانی‌ها نیز در تضاد است و 70 درصد یونانی‌ها با ارسال سلاح به اوکراین مخالف هستند.

راشاتودی هم گزارش داده است که نظرسنجی انجام شده توسط تلویزیون یونانی مگا در ماه مارس نشان می‌دهد که حدود دو سوم از یونانی‌ها مخالف ارسال تجهیزات نظامی به کیف هستند.

پیش‌تر «نیکولاوس پاناگیوتوپولوس»، وزیر دفاع یونان اعلام کرده بود که ارسال سامانه‌های موشکی اس300 به اوکراین به محض اینکه ایالات متحده با ارسال پاتریوت‌ها موافقت کند، امکان‌پذیر خواهد بود.

مسکو بارها به کشورهای غربی هشدار داده است که ارسال تسلیحات به اوکراین درگیری را طولانی می‌کند. اوایل ماه جاری نیز ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که غرب در عمل اوکراین را به یک مستعمره تبدیل کرده است.

انتهای پیام/؛

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *