پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

واکنش تحلیلگر صهیونیستی به سخنرانی حسن نصرالله

واکنش تحلیلگر صهیونیستی به سخنرانی حسن نصرالله

تحلیلگر صهیونیستی به سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص حادثه انفجار در بندر بیروت واکنش نشان داد و نوشت که نصرالله با اعتماد به نفس صحبت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، «یوسی میلیمن» جمعه شب در توییتی نوشت: هر کسی که گمان می‌کند سید حسن نصرالله بعد از فاجعه لبنان اعتماد به نفس خود را از دست داده است، باید در برداشت خود تجدید نظر کند.

وی ادامه داد: در سخنانش این [ادعا] که منبع انفجار انبار سلاح سازمانش بوده را رد کرد و گفت که حزب الله کنترلی بر بندر بیروت ندارد و این دروغ است.

این تحلیلگر صهیونیستی افزود: نصرالله گفت که حزبش از بندر حیفا بیشتر از بندر بیروت آگاهی دارد و بندر حیفا بخشی از راهبرد دفاعی لبنان است.

رسانه‌های صهیونیستی نیز به همین بخش از سخنرانی سید حسن نصرالله تمرکز کردند که گفته بود: آنچه ما از بندر حیفا می‌دانیم بیشتر از دانسته‌های ما از بندر بیروت است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان روز جمعه گفت: آنچه که در بیروت رخ داد، یک فاجعه بزرگ بشری و ملی است.

وی افزود: این که می‌گویند ما بندر را اداره می‌کنیم یا اینکه می‌دانیم چه چیزی در آنجا موجود است را نیز تکذیب می‌کنیم؛ همه این‌ها ادعای ظالمانه و فریبکارانه است. ممکن است که بدانیم در بندر حیفا چه چیزی وجود دارد، اما در مورد بندر بیروت اینطور نیست.  

عصر سه‌شنبه گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی ۲ هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد که بر اثر آن، تاکنون ۱۵۴ نفر کشته و بالغ بر پنج هزار نفر زخمی شدند.

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

تاکنون از ایران سه فروند هواپیمای حامل امکانات پزشکی و کمک‌های مورد نیاز مردم بیروت به همراه تیم پزشکی به لبنان فرستاده شده و نخستین بیمارستان صحرایی توسط تیم پزشکی اعزامی ایران کار خود را آغاز کرده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *