پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

واکنش سخنگوی پنتاگون به ناکامی دزدی دریایی آمریکا از ایران

واکنش سخنگوی پنتاگون به ناکامی دزدی دریایی آمریکا از ایران

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در تلاش برای وارونه جلوه دادن حقیقت، موضوع توقیف یک نفتکش توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران که حامل سوخت صادراتی ایران بود را رد کرد ، پیشتر مقامات آمریکایی مدعی شده بودند ایران در واقع یک نفتکش با پرچم ویتنام را توقیف کرده است و نیروهای دریایی آمریکا صرفا در حال رصد و نظارت بر آن رخداد بوده اند. 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره موضوع توقیف نفتکش حامل نفت صادراتی ایران که توسط آمریکا در دریای عمان مصادره شده بود، به خبرنگاران گفت: من ادعاهای ایرانی ها را شنیده ام، مطلقا و کاملا غلط و کذب هستند. این یک ادعای ساختگی است.

پیشتر مقامات آمریکایی مدعی شده بودند ایران در واقع یک نفتکش با پرچم ویتنام را توقیف کرده است و نیروهای دریایی آمریکا صرفا در حال رصد و نظارت بر آن رخداد بوده اند.

به گزارش ایسنا، ادعای سخنگوی پنتاگون در راستای رد کردن تلاش نیروهای سپاه پاسداران برای صیانت از منافع کشورمان در توقیف این نفت کش که سوخت ایرانی آن توسط آمریکا مصادره شده بود، در پی این مطرح می شود که سپاه پاسداران دیروز خبر داد، با اقدام بموقع و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکا ناکام ماند.

آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد که همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند، اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند.

این نفتکش هم اکنون در آب‌های سرزمینی کشورمان است.

از سویی نیز؛  پایگاه خبری نیوزویک به نقل از یک مقام آمریکایی، خبر توقیف یک فروند نفتکش توسط ایران را تایید کرد که گفته است: ایران هفته گذشته یک نفتکش را در دریای عمان توقیف کرده است اما مدعی شد که هیچ تقابلی میان نیروهای آمریکایی و سپاه پاسداران رخ نداده است.

این مقام آمریکایی که به شرط فاش نشدن نامش با نیوزویک صحبت می‌کرد گفت: ما ادعاهای ایران درخصوص اینکه از پس گرفتن کشتی توسط ما جلوگیری کردند را رد می‌کنیم. خلاصه مطلب این است که این اتفاق هفته پیش رخ داد و نیروهای دریایی آمریکا ناظر توقیف نفتکش توسط نیروهای دریایی ایران بودند.

وی با طرح این ادعا که نیروهای آمریکایی تنها شرایط را تحت نظر داشتند، گفت: بیش از ده قایق‌ تندرو به دور نفتکش می‌چرخیدند و یک هلیکوپتر درحال پرواز نیز رویت شد.

به گفته این مقام آمریکایی به دلیل “برخی حسیاست‌ها” از انتشار جزئیات درخصوص این حادثه خودداری شده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *