جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

وزرای خارجه چین و پاکستان درباره اوضاع فلسطین گفتگو کردند

وزرای خارجه چین و پاکستان درباره اوضاع فلسطین گفتگو کردند

وزرای خارجه چین و پاکستان در گفتگوی تلفنی به بررسی جدیدترین وضعیت موجود در فلسطین و حملات در جریان اسرائیل پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که شاه محمود قریشی با همتای چینی خود، وانگ یی در تماس تلفنی گفت: اسلام‌آباد نگران وخامت اوضاع امنیتی و بشری در اراضی اشغالی است.

شاه محمود قریشی همچنین گفت، وضعیت اراضی اشغالی در حال تبدیل شدن به تهدیدی جدی برای صلح و امنیت در خاورمیانه است.

وی همچنین تاکید کرد حملات خشونت‌بار از سوی نیروهای اسرائیلی علیه نمازگزاران بیگناه در مسجدالاقصی و غیرنظامیان و کودکان غیر مسلح در اراضی اشغالی برخلاف هنجارهای بشردوستانه و قوانین بین‌المللی هستند.

وزیر خارجه پاکستان همچنین بر ضرورت انجام اقدامات فوری از سوی جامعه بین‌الملل برای توقف حملات اسرائیل، حفاظت از مردم غیرنظامیف تسهیل گفتگوی طرف‌های درگیر، تضمین راه حل قاطع و با دوام بر مبنای قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت و دیدگاه دو کشوری تاکید کرد و به همتای چینی خود در مورد ارتباط عمران خان، نخست وزیر پاکستان با رهبران جهان برای رسیدگی به وضعیت جدی فلسطین توضیح داد.

دو دیپلمات بار دیگر به تعهد کشورهایشان در تسریع اقدامات جامع به منظور دستیابی به صلح و ثبات و عدالت تاکید کردند و درباره روند صلح افغانستان نیز به گفتگو پرداختند.

وزیر خارجه پاکستان همچنین بر اهمیت خروج نیروهای خارجی از افغانستان، کاهش خشونت و توقف اقدامات خصمانه تاکید و به این مساله نیز تاکید کرد که تمامی طرف‌های درگیر در افغانستان باید فرصت همکاری برای دستیابی به راه‌حل سیاسی جامع و قابل مذاکره را مغتنم بشمارند.

وی همچنین درباره تهاجم اسرائیل در نوار غزه و کرانه باختری با همتای سودانی خود گفتگو داشت.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که شاه محمود قریشی و همتای سودانی خود بر تصویب یک موضوع مشترک در تمامی نشست‌های بین المللی برای یک راه‌حل صلح‌آمیز در مساله فلسطین و علیه تهاجم اسرائیل توافق کردند.

قریشی درباره فلسطین تماس تلفنی با وزیر خارجه مصر نیز داشت و دو طرف بر پیشبرد اقدامی در راستای کاهش تنش در منطقه و همکاری نزدیک در این باره توافق کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *