پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

وزیر امور مذهبی پنجاب پاکستان از نقش وحدت آفرین ایران تمجید کرد

وزیر امور مذهبی پنجاب پاکستان از نقش وحدت آفرین ایران تمجید کرد

 وزیر امور اوقاف و مذهبی دولت ایالتی پنجاب در پاکستان با تمجید از نقش وحدت آفرین جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: انسجام و همدلی میان ملل مسلمان تنها راه برون رفت از چالش‌های مشترک پیش روی جهان اسلام است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «جعفر روناس» رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر «لاهور» مرکز ایالت پنجاب با «پیر سید سعید الحسن شاه» وزیر اوقاف و امور مذهبی دولت این ایالت دیدار و طرفین بر ضرورت گسترش روابط  در امور مذهبی و فرهنگی تاکید کردند.

وزیر ایالتی پاکستان گفت: وحدت و انسجام اسلامی تنها راه برون رفت از مشکلات و چالش‌های امت اسلامی است.

رئیس نمایندگی فرهنگی کشورمان در لاهور نیز در این دیدار با بیان اهمیت اشتراکات مذهبی و فرهنگی و تمدنی بین دو کشور اسلامی ایران و پاکستان گفت: روابط مردم دو کشور همسایه و مسلمان، طی دهه‌های گذشته تا کنون بر اساس اعتقادات مذهبی و اشتراکات فرهنگی پیوند خورده است.

وی با اشاره به نقش مهم مسلمانان متعهد در پاکستان در زمینه پاسداری از ارزش‌های دینی و مقابله با پروژه شیطانی اسلام هراسی با مدیریت غرب گفت: مردم مسلمان پاکستان در سال‌های اخیر ضمن هوشیاری آگاهانه با نقش بر آب کردن برخی تحرکات دشمنان اسلام توانستند صفوف اتحاد و وحدت را در این کشور فشرده‌تر کنند.

روناس در ادامه خواستار همکاری بیشتر میان خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور و وزارت اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب در زمینه راه‌اندازی برنامه‌های مشترک در حوزه اتحاد اسلامی، فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی درباره اماکن اسلامی در ایالت پنجاب و برگزاری مشترک نمایشگاه‌ها و مسابقات قرآنی و مذهبی شد.

وزیر امور مذهبی ایالت پنجاب پاکستان ضمن استقبال از پیشنهادهای طرف ایرانی، با بیان شخصیت و جایگاه بلند امام خمینی (ره) در کشورهای اسلامی به ویژه در پاکستان، گفت: من هراندازه که درباره امام خمینی (ره) بگویم شاید باز نتوانم حق جایگاه رفیع ایشان را ادا کنم. امام راحل تمامی زندگی خود را وقف وحدت اسلامی، مبارزه با طاغوت و استکبار کردند.

وی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری بزرگ با ظرفیت‌های عالی در همه زمینه‌ها یاد کرد و گفت: در سفر دو سال قبل که به ایران داشتم خاطرات خوبی از آن ایام دارم. جمهوری اسلامی ایران با ادامه راه امام خمینی (ره) همچنان نقش مهمی در اتحاد امت اسلامی ایفا می‌کند.

این سیاستمدار پاکستانی دسیسه‌ها و طرح‌های قدرت‌های استکباری و دشمنان مسلمین در اسلام هراسی را چالشی بزرگ برای جهان اسلام دانست و گفت: تنها راه برای برون رفت از این اقدامات تفرقه افکنانه و ضد اسلامی، اتحاد و انسجام بین کشورهای اسلامی و پرهیز از اختلاف‌ها است.

سعید حسن شاه در پایان با بیان اینکه اکثریت مردم اهل سنت پاکستان عاشق اهل بیت علیهم السلام هستند گفت: معتقدیم بدون ارادت و اعتقاد به اهل بیت عصمت و طهارت، دین هیچ مسلمانی کامل نمی‌شود به همین دلیل است که هر ساله صدها هزار نفر از مردم شیعه و سنی پاکستان به عتبات عالیات در ایران و عراق مشرف می‌شوند.

گفتنی است، وزارت امور مذهبی و اوقاف در ایالت پنجاب به عنوان مهمترین و پرجمعیت‌ترین ایالت پاکستان، مسئولیت نگهداری، مرمت و رسیدگی به امور مالی ۲۴ مسجد جامع و ۳۷ بقعه یا مزار مشهور و اماکن مذهبی در بیش از ۲۰ شهرستان از جمله لاهور به عنوان قلب فرهنگی پاکستان را بر عهده دارد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *