جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

وزیر خارجه عمان: سیاست ایران حکیمانه است/ همگان را به گفتگو تشویق می کنیم

وزیر خارجه عمان: سیاست ایران حکیمانه است/ همگان را به گفتگو تشویق می کنیم

*وزیر امور خارجه عمان تصریح کرد: ما معتقد هستیم که تداوم سیاست فعلی ایران به رهبری جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران در قبال ارتباط و گفت‌وگو و توافق درباره مسائل مورد اختلاف در توافق هسته‌ای یک سیاست حکیمانه و مثبت است و ما همه را تشویق به گفت وگو با این سیاست می‌کنیم

وزیر امور خارجه عمان سیاست جمهوری اسلامی ایران را حکیمانه و مثبت ارزیابی کرد و گفت که مسقط همگان را به گفت وگو تشویق می کند.

به گزارش ایرنا، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان امروز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما در مسقط تصریح کرد: ابتدا می‌خواهم از این فرصت استفاده کرده و به وزیر خارجه ایران در مسقط خوش آمد بگویم.

وی افزود: همچنین تایید می‌کنیم که گفت‌وگوهای بسیار مفیدی انجام شد که در وهله نخست به نفع روابط دوجانبه خوب میان ایران و عمان است و همچنین برای صلح، ثبات و امنیت منطقه و جهان نیز مثمر ثمر خواهد بود.

وزیر امور خارجه عمان تصریح کرد: ما معتقد هستیم که تداوم سیاست فعلی ایران به رهبری جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران در قبال ارتباط و گفت‌وگو و توافق درباره مسائل مورد اختلاف در توافق هسته‌ای یک سیاست حکیمانه و مثبت است و ما همه را تشویق به گفت وگو با این سیاست می‌کنیم که در خدمت منافع همه در راستای ایجاد اصول امنیت و صلح در منطقه است و منافعی را برای ملت‌های منطقه به همراه دارد و بر پایه سیاست حسن همجواری است و ما خواستار دستیابی به چنین توافقاتی از طریق گفت‌وگوی سازنده هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدام مجلس عمان درخصوص جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: این بیانگر احساسات ملت عمان و همچنین احساسات کشورهای دیگر منطقه است که هدف آن حل و فصل عادلانه و فراگیر مسئله فلسطین بر اساس اصول موجود بین‌المللی و اصل ابتکار عمل صلح عربی است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *