جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

وزیر خارجه پاکستان: برای رابطه با ایران اهمیت فراوانی قائلیم

وزیر خارجه پاکستان: برای رابطه با ایران اهمیت فراوانی قائلیم

وزیر امور خارجه پاکستان در گفت‌ وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود تاکید کرد: اسلام‌آباد برای رابطه با تهران اهمیت فراوانی قائل است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان شنبه شب با صدور بیانیه‌ای به محورهای کلیدی رایزنی تلفنی  «شاه محمود قریشی» و  «حسین امیر عبداللهیان» وزیران خارجه جمهوری اسلامی پاکستان و ایران پرداخت.

در این بیانیه به نقل از اظهارات قریشی آمده است: پاکستان برای روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای قائل است و این مناسبات برادرانه، ریشه در مشترکات قوی تاریخی، فرهنگی، مذهبی و جغرافیایی دارد.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود: وزیر امور خارجه ایران از تلاش‌های همتای پاکستانی خود برای اجماع سازی منطقه‌ای در بحث افغانستان قدردانی کرده است.

در بیانیه مذکور افزوده شده است: امیرعبداللهیان و قریشی بر تداوم رایزنی‌های دو کشور همسایه درباره افغانستان و کمک به استقرار صلح و ثبات پایدار در این کشور به توافق رسیدند.

وزارت امور خارجه پاکستان ادامه داد: قریشی مفتخر است که ماه گذشته نخستین وزیر امور خارجه یک کشور بود که با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه جدید ایران همزمان با فعالیت رسمی آنان، در تهران دیدار داشت.

قریشی نیز شنبه شب در حساب کاربری رسمی خود در توییتر با ابراز خرسندی از گفت‌ وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، نوشت: همگرایی دیدگاه‌ها در مورد مسائل منطقه‌ای برای دستیابی به اهداف مشترک ما درباره صلح و رفاه منطقه‌ای مهم است.

وزیر امور خارجه پاکستان پس از بازدید اخیر از تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان چهارم شهریور وارد تهران شد و با آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون تحولات منطقه‌ای، افغانستان و همچنین تقویت روابط دوجانبه گفت‌ وگو کرد.

قریشی پس از دیدار با رئیس جمهوری کشورمان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در دیدار با آیت‌الله رئیسی، چشم‌انداز پاکستان برای رویکرد هماهنگ بین همه همسایگان افغانستان برای صلح و رفاه را مورد بحث قرار دادم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *