سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

پاسخ نماینده مسلمان آمریکا به اظهارات نژادپرستانه ترامپ

پاسخ نماینده مسلمان آمریکا به اظهارات نژادپرستانه ترامپ

ایلهان عمر نماینده مسلمان ایالت مینه سوتا واکنش تندی به اظهارات نژادپرستانه ترامپ نشان داد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، ایلهان عمر در پیامی توییتری خطاب به ترامپ نوشت: اولا این کشور من است و من یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا هستم که شما را استیضاح کرد.

دوما، من در سن ۸ سالگی از جنگ داخلی فرار کردم. یک کودک ۸ ساله کشور را اداره نمی کند.

واکنش عمر در حالی مطرح می شود که رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه حملات نژادپرستانه ای علیه ایلهان عمر مطرح کرد و با مسخره کردن محل تولد وی گفت: آمریکا کشور وی نیست.

ترامپ در جمع هواداران خود در پنسیلوانیا گفت: او (عمر) به ما می گوید که چگونه کشورمان را اداره کنیم. شما از کجا آمده ای؟ وضعیت کشور شما چگونه است؟

ترامپ در یک سال گذشته بارها حملات نژادپرستانه ای را به عمر و سه زن رنگین پوست دیگر که در کنگره فعالیت می کنند و به طور غیر رسمی “جوخه” معروف هستند، آغاز کرده است.

ترامپ همچنین بارها خانم عمر را به دلیل انتقادهای او از راهبرد سیاست خارجی آمریکا به طور کلی و سیاست خارجی دولت ترامپ به طور خاص، آماج حملات خود قرار داده و در سال گذشته حتی خواستار بازگشت او به کشوری شد که از آن به آمریکا مهاجرت کرده است.

خانم عمر در ۱۳ سالگی از جنگ داخلی در سومالی گریخته و به آمریکا پناهنده شده و پس از تحصیل و طی مراحل رشد سیاسی در این کشور، به عنوان نماینده یکی از حوزه‌های انتخابیه ایالت مینه‌سوتا وارد مجلس نمایندگان شده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *