پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

چین: افغانستان امنیت هیات‌های دیپلماتیک در کابل را تامین کند

چین: افغانستان امنیت هیات‌های دیپلماتیک در کابل را تامین کند

 سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به انفجار مقابل سفارت روسیه در کابل، از دولت طالبان خواست تا امنیت هیات‌های دیپلماتیک در افغانستان را تامین کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شینهوا، مائو نینگ در نشست خبری خود با رسانه‌ها در پاسخ به سوالی درباره موضع چین در خصوص انفجار بمب در نزدیکی سفارت روسیه که منجر به کشته شدن دو کارمند سفارت روسیه در کابل و هشت نفر از شهروندان افغانستانی شد، گفت: چین به شدت و قویا هرگونه حمله تروریستی که اماکن دیپلماتیک و کارکنان آن را هدف قرار دهد، محکوم می‌کند.

روز دوشنبه چهاردهم شهریورماه بر اثر انفجار انتحاری در نزدیکی سفارت روسیه در کابل، شماری از شهروندان افغانستان و ۲ دیپلمات سفارت روسیه کشته و تعداد دیگری هم زخمی شدند. وزارت امور خارجه روسیه کشته شدن دو دیپلمات این کشور در کابل بر اثر این انفجار را تایید کرد.

وی افزود: ما ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان این انفجار، نارضایتی عمیق خود را از کشته شدن کارمندان سفارت روسیه و غیرنظامیان افغانستانی اعلام می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار داشت: امیدوار هستیم که مقامات مسوول در افغانستان بتوانند اقدامات موثری را به منظور تضمین امنیت اماکن دیپلماتیک و کارکنان آنها انجام دهند.

مائو نینگ تصریح کرد: جامعه جهانی نیز همزمان باید نقش سازنده‌ای را در تلاش برای دستیابی به صلح، ثبات و امنیت در افغانستان ایفا کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *