سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

کره شمالی: آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از خط قرمز عبور کرده اند

کره شمالی: آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از خط قرمز عبور کرده اند

کره شمالی با بیان اینکه سلاح هسته ای این کشور توازن قوا را در شبه جزیره کره حفظ کرده است، عبور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از خط قرمزها را غیر قابل قبول خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کره شمالی اعلام کرد که برنامه سلاح‌های هسته‌ای این کشور توازن قوا در منطقه شبه جزیره کره را حفظ می‌کند.

بر اساس این گزارش، کره شمالی همچنین اعلام کرد کره جنوبی، ژاپن و آمریکا از خط قرمز خطرناکی عبور کرده‌اند و این روند قابل قبول نیست.

مقامات پیونگ یانگ تأکید کردند که آمریکا در راستای فروپاشی ساز و کارهای بین المللی نظارت بر تسلیحات گام بر می‌دارد.

این هشدارهای کره شمالی در حالی است که سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی اعلام کرد که واشنگتن و سئول در بحبوحه آنچه «تجاوز» کره شمالی خوانده شده، بزرگ‌ترین رزمایش مشترک خود را برگزار خواهند کرد. این رزمایش‌ها شامل مانورهای آبی-خاکی بوده و از ۱۳ تا ۲۳ مارس (۲۲ اسفند ۱۴۰۱ تا سوم فروردین ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

پس از آنکه در جریان مذاکرات صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، رزمایش‌های مشترک دو کشور کاهش پیدا کرده بود، این نخستین رزمایش مشترک بزرگ دو کشور محسوب می‌شود.

پیونگ‌یانگ این رزمایش‌ها را آماده‌سازی برای حمله به کره شمالی خوانده و ماه گذشته نیز هشدار داد که در صورت تداوم این رزمایش‌ها، شبه جزیره کره بار دیگر در گرداب هولناک تنش‌های فزاینده فرو خواهد رفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *