پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

۹۰ درصد چینی ها خواستار اقدام تلافی جویانه علیه آمریکا هستند

۹۰ درصد چینی ها خواستار اقدام تلافی جویانه علیه آمریکا هستند

تازه ترین نظرسنجی یک ارگان رسانه ای حزب حاکم چین نشان می دهد که ۹۰ درصد مردم این کشور از اقدامات تنش زای آمریکا منزجر و خواستار اقدامات تلافی جویانه کشورشان علیه واشنگتن هستند.

به گزارش ایرنا روزنامه گلوبال تایمز روز سه شنبه در مطلبی خاطر نشان کرد آمریکا پس از شیوع ویروس کرونا از هیچ اقدام تنش زا در زمینه های تجاری، علمی، فنی، سیاسی و بعضا نظامی علیه چین و تحریم این کشور درخصوص مسایل داخلی هنگ کنگ و برقراری ارتباطات فزاینده سیاسی و نظامی با تایوان و به چالش کشیدن چین در دریای جنوبی دریغ نکرده است.

نظرخواهی موید آن است که عموم مردم چین از هر تدبیر دولت برای مقابله با آتش افروزی های آمریکا حمایت می کنند و روز به روز بر شمار کسانی که علیه واشنگتن موضع می گیرند و از آمریکا بیزاری می جویند، بیشتر می شود.

گزارش نشریه حاکی است : نظرخواهی درارتباط با موضوعات مختلفی صورت گرفته است که شامل فشارهای اخیر آمریکا بر شرکت های چینی، تحریم ۱۱ مقام چین در هنگ کنگ و حملات علیه حزب حاکم چین و شماری از مسایل دیگر است.

این نظرسنجی از میان حدود ۴۸ هزار نفر و در فضای مجازی انجام شده است و بسیاری از افراد شرکت کننده در آن بخصوص از تحریم های اخیر آمریکا علیه مقام های چین و هنگ کنگ ابراز انزجار کرده و گفته اند: آمریکا دموکراسی و حقوق بشر را مستمسکی برای ورود به مسایل داخلی قرار داده است.

شماری از افراد مورد نظرخواهی به گلوبال تایمز گفته اند که برخی از اقداماتی که آمریکا انجام می دهد چندان کاربردی نیست و عمدتا در راستای خدمت به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری است.

بر این اساس ۷۹ درصد از آنها تصریح کرده اند که آمریکا گستاخانه در امور داخلی چین مداخله می کند و فقط ۱/۲ درصد براین باورند که چنین تلاش هایی از سوی واشنگتن در راستای دموکراسی و حقوق بشر بوده است.

لی هایدونگ استاد دانشگاه روابط خارجی چین می گوید: تقریبا بیشتر مردم چین دریافته اند که آمریکا اقداماتی خصمانه علیه کشورشان انجام داده است و کسی نیست که این مسایل بر او پوشیده باشد و این شرایط را درک نکند.

وی افزود: همه می دانند که اظهارات آمریکا در حمایت از حقوق بشر و دموکراسی حرف بیهوده و پوچی بیش نیست و از یاد نبرده اند که آمریکا چه چالش هایی برای عراق، سوریه، لیبی و افغانستان با چنین ادعاهایی بوجود آورده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *