جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

بیش از یک میلیون حاجی وارد عربستان شدند .

بیش از یک میلیون حاجی وارد عربستان شدند .

*پروازهای زائران ایرانی به عربستان تا نهم مردادماه به مدینه و چهاردهم مرداد به جده ادامه دارد و پس از انجام مناسک حج، روند بازگشت آنها به ایران از بیست وششم مرداد آغاز خواهد شد.

تهران-ایرنا-اداره کل گذرنامه عربستان روز دوشنبه اعلام کرد که تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۴ هزار حاجی برای ادای مناسک حج وارد عربستان شده اند.

به گزارش روزنامه سعودی “الحیات”، اداره کل گذرنامه عربستان آمار تازه ای از شمار حجاج وارد شده به این کشور منتشر کرد.

طبق این آمار بیش از یک میلیون و ۸۴ هزار  و ۷۶۲ نفر تا پایان روز گذشته (یکشنبه) از طریق گذرگاه های زمینی، هوایی و دریایی وارد عربستان شده اند.

بر اساس این گزارش، یک میلیون و ۲۰ هزار و ۵۶۲ نفر با هواپیما، ۵۳ هزار و ۸۴۲ نفر از طریق زمینی و ۱۰ هزار و ۳۸۵ نفر دیگر نیز از طریق دریا وارد سرزمین وحی شده اند.

شمار حاجیان که امسال به حج رفته اند نسبت سال گذشته (۲۰۱۸) ۱۱ درصد افزایش داشته و ۱۰۶ هزار و ۶۰۳ نفر بیشتر از تعداد حجاج سال گذشته به سرزمین وحی وارد شده اند.

از سوی دیگر، مدیریت اداره کل دفاع مدنی عربستان روز یکشنبه اعلام کرد که امسال با همکاری ۳۳ نهاد دولتی، ۱۷ هزار نیروی ویژه برای تامین امنیت حجاج و مقابله با هرگونه خطر احتمالی به کار گرفته شده است.

امسال بیش از  ۸۸ هزار ایرانی نیز در حج تمتع حضور خواهند داشت.

پروازهای زائران ایرانی به عربستان تا نهم مردادماه به مدینه و چهاردهم مرداد به جده ادامه دارد و پس از انجام مناسک حج، روند بازگشت آنها به ایران از بیست وششم مرداد آغاز خواهد شد.

اعزام زائران خانه خدا از ۲۷ تیر آغاز شده و تا ۱۴ مرداد ادامه خواهد یافت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *