سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

سوگواری پاکستانی‌ها در غم شهادت سالار شهیدان با فریاد لبیک یا حسین

سوگواری پاکستانی‌ها در غم شهادت سالار شهیدان با فریاد لبیک یا حسین

شیعیان پاکستان و ارادتمندان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام روز یکشنبه مصادف با عاشورای حسینی در شهرهای مختلف این کشور در غم شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، سوگواری کرده و به سر و سینه خود زدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عاشقان سید الشهدا (ع) در شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان و راولپندی (در حومه پایتخت) آیین مذهبی عاشورای حسینی را با چشمان گریان و فریادهای «لبیک یا حسین» برگزار کردند.

ایرانیان مقیم اسلام‌آباد و سایر شهرهای پاکستان نیز شب عاشورا و امروز ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی با برپایی مجالس عزاداری و سینه زنی در سالروز شهادت حضرت سید الشهدا حسین بن علی علیه السلام اشک ماتم ریختند.

عزاداران حسینی در شهرهای مختلف پاکستان با برگزاری مجلس عزاداری و روضه خوانی و راه‌اندازی گروه‌های سینه زنی و زنجیر زنی ارادت خود را به سالار شهیدان در روز دهم ماه محرم (شب عاشورا) نشان دادند.

مراسم عاشورای حسینی در مسجد مجتمع مسکونی ایرانیان در اسلام‌آباد با حضور «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، کارکنان سفارت، روسا و اعضای نهادهای ایرانی در شهرهای اسلام آباد همراه خانواده‌های ایشان برگزار شد و با ذکر مصائب و یادآوری مظلومیت سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان سینه زنی کردند.

 

 

 

 

 

 

 

رییس جمهوری و نخست وزیر پاکستان نیز به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی در پاکستان پیامی منتشر کردند.

در بخشی از پیام آمده است: مسلمانان باید از شهادت حضرت امام حسین (ع) و اهل بیت او در روز عاشورا درس مبارزه و مقابله با ظلم را فرا بگیرند و بدانند که فداکاری و شهادت در راه خداوند، برای این امام و یارانش پیروزی ابدی به ارمغان آورد.

براساس این گزارش، مراسم سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله حسین (ع) در محل کنسولگری‌های ایران در شهرهای پیشاور، لاهور، کراچی و کویته با شرکت سرکنسول‌ها، دیپلمات‌های کشورمان و مسوولان نهادهای ایرانی برگزار شد.

شیعیان پاکستان و ایرانیان مقیم این کشور مراسم سوگواری روزعاشورا را امشب با برگزاری شام غریبان حسینی ادامه می‌دهند.

آیین مذهبی عاشورای حسینی توسط شیعیان پاکستان تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

 

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *