پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

عزاداری عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) در لندن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

عزاداری عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) در لندن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

 

 هزاران تن از شیعیان و دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بعد از ظهر یکشنبه همزمان با عاشورای حسینی با تشکیل دسته‌های سینه زنی در خیابان‌های مرکزی لندن، ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سوگ شهدای کربلا عزاداری کردند.

به گزارش ایرنا، عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از ملیت‌های مختلف در ‘هاید پارک کورنر’ لندن تجمع کرده و با نوحه سرایی به سمت میدان ترافلگار حرکت کردند.

در  این مراسم، سخنرانان درباره نهضت عاشورا و اهداف آن امام همام در پاسداری از قرآن، دین مبین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر، مصائب آن حضرت، خانواده و یاران ایشان در روزهای تاسوعا و عاشورا سخن گفتند.

پس از آن عاشقان سرور آزادگان جهان در مسیر حرکت به سمت میدان ترافلگار با نوحه خوانی و سردادن شعارهای لبیک یا حسین (ع )، نهضت باشکوه امام حسین (ع) را گرامی داشتند.

هیات‌های عزاداری و سوگواری سالار شهیدان در حالی که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرچم های سبز و سیاه و علم و کتل‌های سنتی مزین به نام امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را با خود حمل می‌کردند، در قلب پایتخت انگلیس ندای الله اکبر، یاحسین، یا ابوالفضل، لبیک یا حسین، یا شهید وهیهات من الذّله سر ‌دادند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در طول مسیر به زبان‌های فارسی، عربی ، اردو و انگلیسی برای عزاداران حسینی(ع) نوحه سرایی ‌کردند. 

علاوه بر هموطنان ایرانی مقیم لندن، حضور شیعیان افغانستانی، عراقی، پاکستانی، لبنانی و بحرینی در این مراسم بسیار چشمگیر بود.

با توجه به فراگیری ویروس کرونا، بسیاری از مراکز اسلامی، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و برخی از مراکز فرهنگی انگلیس از آغاز ماه محرم، ویژه برنامه‌هایی شامل سخنرانی‌های مذهبی، قرائت زیارت عاشورا، سینه زنی و نوحه خوانی به صورت مجازی تدارک دیدند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *