جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

افت شدید گاز در استان های شمالی

افت شدید گاز در استان های شمالی

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: صنعت گاز از گستردگی فراوانی برخوردار است و ممکن است در برخی از استان‌ها افت فشار گاز را شاهد باشیم.

به گزارش مهر، قطعی و افت فشار گاز یکی از دغدغه‌های مردم به خصوص در شمال کشور است، اما سوال اینجاست که تاکنون شهری دچار قطعی گاز شده است، سخنگوی شرکت ملی گاز در رابطه با این موضوع گفت: صنعت گاز از گستردگی فراوانی برخوردار است و ممکن است در برخی از استان‌ها افت فشار گاز را شاهد باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در استان‌ها و شهرهای شمالی قطعی گاز اتفاق افتاده است گفت: تا کنون در هیچیک از استان‌های ایران قطعی گاز وجود نداشته است و آنچه که مردم تجربه کرده‌اند افت شدید گاز یا مشکلات فنی بوده است، به عنوان مثال در خواف مشکلات فنی ایجاد شده بود که پس از برسی‌های لازم برطرف و گاز مجدداً وارد مدار شد.

اعظمی اضافه کرد: تجربه سال ۱۳۸۶ که یکی از سردترین سال‌های کشور بود سامانه سردی وارد کشور شد که تنها ۵۰ درصد کشور را در گیر کرده بود و ماندگاری کمتری نسبت به شرایط کنونی داشت.

سخنگوی شرکت ملی گاز اضافه کرد: استان‌های خراسان رضوی، گلستان، خراسان شمالی و جنوبی و همچنین شرق مازندران بیشترین افت فشار گاز را دارند، به همین دلیل از هموطنان خواهشمندیم با کاهش حداقلی دمای گاز و مصرف بهینه به همشهریان و هموطنان خود را یاری کرده تا بتوان بدون هیچ قطعی گاز از روزهای سرد سال عبور کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *