پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

اقدام ستودنی خیّر ایرانی؛ قربانی کردن 1000 رأس گوساله و توزیع بین نیازمندان

اقدام ستودنی خیّر ایرانی؛ قربانی کردن 1000 رأس گوساله و توزیع بین نیازمندان

یکی از خیران کشور در عید سعید قربان با قربانی ;کردن هزار رأس دام بزرگ (گوساله) و ارائه آن به کمیته امداد، نذر قربانی خود را در اختیار مددجویان و خانواده‌های تحت حمایت کرد.

به گزارش فارس، همزمان با عید سعید قربان یکی از خیران کشور هزار رأس دام بزرگ (گوساله) را برای کمک به مددجویان و خانواده‌های تحت حمایت، قربانی و تقدیم کمیته امداد کرد.

 یکی از خیران گرانقدر کشور در عید سعید قربان با قربانی هزار راس دام بزرگ (گوساله) و ارائه آن به کمیته امداد، نذر قربانی خود را در اختیار مددجویان و خانواده‌های تحت حمایت کرد.

این خیر دریادل که از دهه‌های قبل اقدام به قربانی برای محرومان می‌کرد، حالا چند سالی هست که کمیته امداد را به عنوان امین خود در رساندن نذوراتش به اقشار نیازمند برگزیده است.

وی در باره علت انتخاب کمیته امداد برای ادای نذر قربانی خود، می‌گوید: کمیته امداد برای حمایت از اقشار محروم و کم‌برخوردار بنیان گذاشته شده و همواره در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. شفافیت عملکرد این نهاد خیریه سبب شد که کمک‌های خود را در اختیار این نهاد قرار دهم.

این مجموعه از یکسو به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه‌ امدادرسانی به محرومان در کشور شناخته می‌شود و از سوی دیگر بزرگ‌ترین اعتبار و سرمایه‌اش فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی برای ایجاد آن است.

این خیر گرامی طی سالیان گذشته در خارج از کشور به فعالیت مشغول بوده اما در بازه‌های زمانی مشخص همچون عید قربان برای ادای نذرش‌ که قربانی کردن صدها رأس گاو و توزیع آن در بین اقشار محروم در استان‌های کم‌برخوردار است، به کشور می‌آید.

این خیر که تمایلی به ذکر نام و عنوانش ندارد، می‌گوید: بیش از ۲۰ سال است که کار حمایت از اقشار کم‌برخوردار را به‌صورت مداوم و در مناسبت‌های مختلف مذهبی انجام می‌دهم ولی با توجه به این‌که چند سالی است نذوراتم زیاد شده و به تنهایی نمی‌توانم از قربانی و توزیع آن برآیم، با کمک کمیته امداد و استفاده از اطلاعات جامع این نهاد از محرومان در نقاط مختلف کشور، این کار را با همکاری کمیته امداد انجام می‌دهم.

وی با اشاره به این مطلب که در سال گذشته ۲۰۰ رأس گاو را قربانی و در میان اقشار محروم جامعه توزیع کرده است، می‌افزاید: امسال نیتم این است که در عید قربان یک هزار رأس گاو را قربانی و در میان محرومان استان‌های غرب کشور همچون کرمانشاه، لرستان، کردستان و ایلام توزیع کنم که به لطف الهی این اقدام در حال انجام است.

وی عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود یک هزار رأس گاو را به قرار هر کیلو ۴۰ هزار تومان خریداری کنیم که رقم آن چیزی حدود ۱۵ میلیارد تومان می‌شد اما افزایش قیمت‌ها به حدود ۶۰ هزار تومان باعث شد تا برای ادای نذر مجبور باشم تا چیزی حدود ۲۰ میلیارد تومان نذر کنم.

این خیر در ادامه مهم‌ترین دلیل همکاری با کمیته امداد در ادای نذوراتش را بهره‌مندی این نهاد از بانک اطلاعاتی محرومان جامعه می‌داند و می‌گوید: در گذشته که به ‌صورت شخصی این کار را انجام می‌دادم گاهی به‌دلیل عدم ‌آگاهی و اطلاعات اشتباه کمک‌ها به دست افراد مستحق نمی‌رسید اما با همکاری کمیته امداد حالا نذورات به نیازمندان واقعی می‌رسد.

وی که همکاری با کمیته امداد را افتخاری برای خود می‌داند و ادامه می‌دهد:علاوه بر قربانی دام بزرگ نذر عمده من است که هر ساله خود برای ادای آن به ایران می‌آیم، در مناسبت‌های مختلف و به‌صورت خرد و کلان فعالیت‌های مختلفی همچون ساخت واحدهای مسکونی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، اشتغال‌زایی  برای محرومان از طریق نمایندگان قانونی خود در کشور و به راهنمایی کمیته امداد انجام می‌دهم اما همواره به این موضوع اعتقاد دارم که کارهای خیری که انجام می‌دهم پنهانی و در خفا باشد.

امسال به‌ دلیل گستردگی نذورات و اهمیت تبلیغ کار خیر و کمک به محرومان تصمیم بر این شد که موضوع بیان شود.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *