شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

بازگشت به فرهنگ خویش { یادداشت : سید مرتضی موسوی کلان – دکتر محمد بیدگلی ؛ ( بخش اوّل ) }

بازگشت به فرهنگ خویش { یادداشت : سید مرتضی موسوی کلان  – دکتر محمد بیدگلی  ؛ ( بخش اوّل ) }

* نلسون ماندلا،  گاندی ، جورج واشینگتن ، آبراهام لینکلن ، روسو ، مونتسکیو را در تمام جهان حتی بچه مدرسه ای ها می شناسند ؛ می دانید چرا ؟

برای اینکه تمام رسانه های غربی ، شبکه ها و ماهواره های فارسی زبان حتی در سرزمین های ما از آنها به عنوان الگوی بشریت و آزادی خواهی و عدالت محوری و ضد تبعیض نژادی و دوستدار انسان معرفی می کنند اما …

 

 

 

 

رسانه کشوری ” رواپرس ” ، سرویس بین الملل

” دکتر محمد بیدگلی ” ( مدرّس دانشگاه و کارشناس مسائل ایران ) و سید مرتضی موسوی کلان ( مدرّس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی ) در یادداشتی برای ” رواپرس ” نوشتند:

 

 

 

 

 

 

هیچ کس از ما کتاب اوستا و تورات و انجیل و حتی آثار افلاطون و ارسطو کنفوسیوس وبودا را آتش نمی زند ، هیچ کس از ما کاریکاتور توهین آمیز زرتشت و مسیح و  موسی وبودا کنفوسیوس را نمی کشد و به کلاس دانش آموزان نمی برد .

همه ما به تمام پیامبران جهان ، ادیان توحیدی ابراهیمی و ادیان دیگر و شخصیت های ملی و مذهبی همچون نلسون ماندلا ، مهاتما گاندی ، نهرو ، جورج واشینگتن ، آبراهام لینکلن ، فیدل کاسترو و رهبران آزادی خواه غرب و کشور های مستعمره، بنیانگذاران انقلاب صنعتی انگلستان و انقلاب کبیر فرانسه و شخصیت هایی چون منتسکیو ، ژان ژاک روسو ، ویکتور هوگو ،.. وغیره توهین نمی کنیم .

ما حتی به رُمان نویس های بزرگ جهان و نمایشنامه نویس ها و نویسندگان بشری غرب و روسیه همچون تولستوی ، داستایوفسکی ، دوما و ژان پل سارتر با تمام اختلاف عقاید احترام قائل هستیم و کتاب های آنهارا همیشه مورد مطالعه قرار می دهیم.

امّا در اروپا یک معلم ساده و بی خبر و بی سواد که شناختی از حضرت محمد ( ص ) ندارد کاریکاتور توهین آمیز این شخصیت آسمانی و معصوم خاتم النبیین ( ص ) را  به صورت تحقیر آمیز به دانش آموزان نشان می دهد. چرا؟

اگر حضرت محمد ( ص ) درمیان توده های مردم جهان پیامبر صلح و آشتی شناخته شود این کار صورت خواهد گرفت هرگز نه .

 

 

 

 

 

اگر سلمان رشدی رمان نویس هندی شخصیت اصیل و آسمانی حضرت محمد ( ص ) را می شناخت هرگز کتاب آیات شیطانی را نمی نوشت ، شاید این دشمنی نباشد این عدم شناخت از شخصیت صلح آمیز حضرت محمد( ص )  است که آنها را وادار می کند که چنین توهین هایی به حضرت محمد ( ص ) و قرآن داشته باشند .

برای شما مثالی می زنیم :

یک ژنرال به اصطلاح متمدن فرانسه از یکی از مستعمرات فرانسه در آفریقای شمالی به دوستش از پاریس که حال او را پرسیده بود می نویسد :

من حال خودم و سگم و عربم خوب است !!!

من در عرض چهار سال در اینجا زبان عربی یاد گرفتم و قرآن را به خوبی می فهمم ، من واقعا در شگفتم چنین کتابی مسلمانان دارند و ما بر آنان حکومت می کنیم ، این کتاب را هر کس بفهمد و درست بشناسد دست به شورش و انقلاب بر علیه استبداد و استعمار و اقتدار گرائی می زند.

در اروپا قرآن را آتش می زنند اگر آن شخص از مفاهیم قرآن خبری داشت هرگز این کار زشت را نمی کرد ، اگر مکرون ها اسلام و قرآن و حضرت محمد ( ص ) همچنین حضرت علی ( ع ) را می شناختند هرگز نمی گفتند که این عمل آنها آزادی بیان است زیرا اینان با این اعمال ننگین خود آزادی بیان و کتاب مقدس آسمانی و مردمی را آتش می زنند.

و ما بیشتر خودمان مقصر هستیم که حتی قرآن را و مفاهیم قرآن را و حقایق آسمانی آن و اینکه در تمام ابعاد انسانی کاملا بحث می کند ، از ادبیات و داستان و نمایشنامه و پرسش و پاسخ و روان شناسی و جامعه شناسی وتاریخ و اخلاق و قوانین زندگی معنویت و عدالت  انسانی و آزادی خواهی و وفا به عهد و حکومت داری و تقوا و پاکدامنی و اجتماعی و خانوادگی و عقیدتی و ضد تبعیض نژادی و ملی و مذهبی و….سخن می گوید به مردم معرفی نکردیم و اهمیت ندادیم و از اولویت انداختیم ؛ از صلح و جنگ و زندگی همزیستی و همکاری و تعاون و…صحبت می کند هرگز مردم خود و جهان را آگاه نکردیم.

این غربی ها و دست نشانده های داخلی کشورهای مسلمان ، از بن لادن و ابوبکر بغدادی و القاعده و وداعش و طالبان با همه جنایات و ضد بشری بودن که خودشان درست کرده اند به عنوان پیروان حقیقی حضرت محمد ( ص ) و اسلام ناب محمدی ( ص ) معر فی می کنند این بابی ها و بهایی ها را در ایران برای درهم کوبیدن آیین محمدی ( ص ) درست کردند ؛ این ها وهابیگری را به همراهی آل سعود طوری تشکیل دادند که شیعیان را همیشه مشرک بدانند و در میان مسلمانان نفاق ایجاد کنند.

این ها برای اختلاف انداختن در میان صفوف مسلمین پاپ را به عراق روانه می کنند و دولت عراق را تحریک می کنند که از یک رهبر کاتولیک های جهان طوری استقبال کنند که از هیچ مرجعی از شیعیان این کار را نمی کنند منتهی از طریق دولت ها و نه ملت ، برای اینکه مردم چهل میلیونی اربعین را تحمل نمی کنند ؛ اما آیت الله سیستانی آگاه تر ازین بود که آنهارا نشناسد و آرزوهایشان را به یاس مبدل ساخت .

اینها بعد از سالیان متمادی و قرن های طولانی و کشتار های شدید یهودیان ، دادگاهی تشکیل می دهند و یهودیان را از  قتل مسیح تبرئه می کنند وبا هم متحد می شوند و در قلب سرزمین های مسلمانان با تمام امکانات مالی و اقتصادی و سیاسی و نظامی و اطلاعاتی هم در اروپا ، هم در آمریکا وهم روسیه چنین از اسرائیل حمایت می کنند .

این ها دین اسلام را در جهان به عنوان آدم کُش و جنایت کار و جنگ طلب و تندرو و متعصب کورکورانه و انحصار طلب و بیدادگر و ضد آزادی بیان و ضد آزادی خواهی و عدالت  محوری و ضد آرمان ها معرفی می کنند ، برای اینکه اهلش حضرت محمد _( ص ) و حضرت علی ( ع ) و حضرت فاطمه ( س ) و ارزش های معنوی و فکری ما را معرفی نمی کنند و مردم جهان و حتی مردم خودمان از همه چیز بی خبر هستند چرا ؟

چون همه چشم و گوش و دهن های خود را به تولیدات شبکه های اینترنشنال ، بی بی سی و من و تو بسته اند ، مردم جهان الان این طور می فهمند .

تمام مساجد در اروپا و آمریکا جایگاهی برای رشد و تربیت جنایت کاران امثال داعش و القاعده و غیره تبدیل شده اند، این ها ملت های مسلمان فلسطین ، لبنان ، یمن ، سوریه و عراق را که برای آزادی و عدالت و دفاع از سرزمین های خود مبارزه می کنند در لیست تروریست ها قرار می دهند .

حضرت محمد ( ص )  و حضرت علی ( ع ) و امام حسین ( ع ) و حضرت زینب ( س ) و امام صادق ( ع ) را مستشرقین آن هم برای اینکه در میان ما نفوذ کنند با دیدگاه و برداشت های خودشان به خورد ملت های ما می دهند  ، آری امام حسین ( ع )  و پیامبراکرم  ( ص ) باید توسط کورت فریشلر ها  و حضرت زینب ( س ) توسط جرجی زیدان و امام صادق ( ع ) توسط هامبورگی ها برای ما معرفی شوند.

نلسون ماندلا،  گاندی ،جورج واشینگتن ، آبراهام لینکلن ، روسو ، مونتسکیو را در تمام جهان حتی بچه مدرسه ای ها می شناسند ؛ می دانید چرا ؟

برای اینکه تمام رسانه های غربی ، شبکه ها و ماهواره های فارسی زبان حتی در سرزمین های ما از آنها به عنوان الگوی بشریت و آزادی خواهی و عدالت محوری و ضد تبعیض نژادی و دوستدار انسان معرفی می کنند اما ما اگر از حضرت محمد ( ص ) سخن بگوئیم که سلمان فارسی و صهیب یونانی و بلال حبشی و عمار یاسر دورگه و ابوذر غفاری برای حضرت محمد ( ص ) از تمام نژادهای گوناگون و رنگ ها و چهره های مختلف از لحاظ تقوا و پاکدامنی ارزش والائی داشتند ، حتی رسول اکرم ( ص ) سلمان را جزو اهل بیت خود قرارداد غیر قابل باور است و ناشنیدنی .

غربی ها با تمام رسانه ها و تبلیغات و نوشته ها و ماهواره ها می خواهند مردم جهان و ملت های ما حضرت محمد ( ص )  و ارزش های معنوی و آسمانی او را نشناسند و قهرمانان آسمانی ما از لحاظ عمل و مردمی بودن و اخلاقی بودن و دوستدار تمام بشریت پرچمداران صلح و آشتی  و تعاون  و همکاری بین تمام اقوام مختلف جهان شناخته نشوند .

 

 

 

 

 

 

 

 

برای اینکه این شعار حضرت محمد ( ص )  “گرامی ترین شما نزد خدا پرهیز کارترین شماست ” را مردم جهان و منطقه و ایران ندانند و عمل نکنند، برای اینکه جمله معروف حضرت علی ( ع ) به مالک اشتر در لای کتابها و دفتر ها بماند  و توده های عظیم بشری در سرتاسر جهان ندانند و نشناسند ” ای مالک مردم دو دسته هستند یا برادر دینی تو هستند و یا از لحاظ خلقت و آفرینش باهم برابرند ” .

باید همه مردم جهان بدانند اسلام دین نظم و قانون و مقررات و مردم دوستی و عدالت خواهی و خدا محوری و تقوا و صلح و آشتی و سازش و تعهد اخلاقی و احترام به پیمان های بین المللی و قراردادهای اجتماعی و تعاون و همکاری وسازش و زندگی های مسالمت آمیز است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

  1. عباس سالاری

    بسیار زیبا و وثیق و بجاست
    من تشکر میکنم از استاد بیدگلی عزیز و استاد موسوی
    امیدوارم که این اندیشه پاک توفیقات روز افزون را برایتان ببتر بیاورد و بواسطه حق طلبی و تلاش برای ابلاغ حق عزت دنیا و اخرت برایتان رقم بخورد

    Reply

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *