پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

برپایی تجمع ضد اسرائیلی در نیویورک

برپایی تجمع ضد اسرائیلی در نیویورک

 هم زمان با برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، ده‌ها تن از مخالفان رژیم صهیونیستی به نشانه اعتراض علیه حضور یائیر لاپید نخست وزیر این رژیم در آمریکا و اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، معترضان مقابل ساختمانی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع دوستان ارتش اسرائیل سرگرم سخنرانی بود شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته بود «یائیر لاپید و رژیم اسرائیل نماینده یهودیت نیستند»، «حمایت از اسرائیل به معنای حمایت از یهودیت نیست»، «اسرائیل نماینده یهودیان نیست» و «اسرائیل از دستورات خدا سرپیچی کرده است»

آن‌ها همچنین تصاویری را از جنایات ارتش کودک کش اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین در دست داشته و شعارهایی را علیه سرنگونی رژیم صهیونیستی سر می‌دادند.

این حرکت اعتراضی از سوی جنبش ضد صهیونیستی ناطوری کارتا برگزار شد و در جریان آن شمار زیادی از خاخام‌های یهودی مخالف صهیونیسم حضور داشتند.

یکی از خاخام‌های یهودی با ایراد سخنانی در این تجمع گفت: ما پیروان واقعی تورات هستیم و از سراسر جهان اینجا در قلب منهتن جمع شدیم تا به جهانیان اعلام کنیم که حمایت از اسرائیل، پشتیبانی از شورش علیه خداوند است. وی با اشاره به ماهیت جعلی و غیر مذهبی رژیم صهیونیستی تصریح کرد که خاخام‌های یهودی و پیروان واقعی حضرت موسی (ع) از روز نخست تشکیل این رژیم، مخالفت خود را با آن اعلام کردند.

این سخنران، یهودیان را طرفدار صلح و حامی مردم مظلوم فلسطین نامید و از رهبران جهان که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده‌اند خواست تا دست از حمایت رژیم اشغالگر و جنایت‌کار صهیونیستی بکشند.

به گزارش ایرنا، هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با حضور سران کشورها از دیروز به مدت یک هفته در منهتن نیویورک مقر این نهاد بین المللی آغاز شده است.«یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز (سه‌شنبه) وارد نیویورک شد و طبق برنامه اعلام شده قرار است فردا (پنجشنبه) در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

معترضان در تجمع امروز از رهبران جهان خواسته‌اند که هنگام سخنرانی لاپید سالن مجمع عمومی را به نشان اعتراض ترک کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *