پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

دانش‌آموران بیروتی مراسم افطار با حضور سفیر آمریکا را لغو کردند

دانش‌آموران بیروتی مراسم افطار با حضور سفیر آمریکا را لغو کردند

دانش‌آموران مدرسه‌ای در بیروت پس از اینکه متوجه شدند سفیر آمریکا قصد حضور در مراسم افطار را دارد، اقدام به لغو مراسم کردند.

به گزارش فارس، معلمان و دانش‌آموزان مدرسه‌ای در بیروت، روز گذشته (پنج‌شنبه) مانع برگزاری مراسم افطار در این مدرسه‌ با حضور «دروتی شیا» سفیر آمریکا شدند.

به نوشته وبگاه العهد، موضوع از این قرار بود که مدیران مدرسه «العاملیه» در منطقه «رأس النبع» از سازمان «توسعه بین‌المللی آمریکا» (usaid) درخواست کرده بود تا مبلغی را برای کمک به مدرسه اهدا کند، اما این سازمان شرط کرده بود که این کمک را تنها در صورتی انجام می‌دهد که با حضور سفیر آمریکا و طی یک مراسم افطار باشد.

پس از اعلام این شرط سازمان توسعه بین‌الملل آمریکا، دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها به همراه معلمان مدرسه اعتراض خود را به برگزاری مراسم افطار با حضور سفیر آمریکا را اعلام کرده و خواستار لغو مراسم شدند.

آن‌ها اعلام کردند که حضور سفیر آمریکا در مراسم افطار، اقدامی تحریک‌آمیز است که به بهانه کمک مالی به مدرسه صورت می‌گیرد.

دانش‌آموزان همچنین تصاویر شهید سپهبد قاسم سلیمانی را نیز بر دیوارهای مدرسه نصب کردند و در نهایت سفارت آمریکا نیز اعلام کرد که سفیر این کشور در مراسم افطار حضور نخواهد یافت.

حزب‌الله لبنان و گروههای مقاومت بارها اعلام کرده‌اند که «دوروتی شیا» به شدت نقش مخربی در لبنان داشته و همزمان برخی مقامات وابسته به غرب نیز در داخل لبنان بدون اجازه وی هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/م

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *