جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

رئیس دادگستری آستارا خبر داد ؛ افزایش بی سابقه طلاق توافقی در آستارا

رئیس دادگستری آستارا خبر داد ؛ افزایش بی سابقه طلاق توافقی در آستارا

 رئیس دادگستری آستارا نسبت به افزایش بی سابقه طلاق توافقی در این شهرستان هشدار داد و خواستار ورود نهادهای فرهنگی به آسیب شناسی این موضوع مهم شد.

به گزارش مهر، عباس جاذب پیش از ظهر شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی آستارا با انتقاد از افزایش بی سابقه طلاق‌های توافقی در این شهرستان، اظهار کرد: متأسفانه در راستای اختلافات خانوادگی، زوجین طلاق توافقی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

وی طلاق را معضل بزرگ جامعه عنوان کرد و گفت: طلاق در جامعه تأثیر بسیار منفی دارد و خانواده‌ها باید قربانیان طلاق را که کودکان هستند مد نظر قرار دهند.

رئیس دادگستری آستارا با اشاره به فلسفه وجودی تشکیل خانواده، افزود: سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است.

وی خواستار ورود نهادهای فرهنگی برای آسیب شناسی بحث طلاق و طلاق‌های توافقی شد و گفت: دشمن با تمام تلاش و با حجم سنگینی، بنیان خانواده را نشانه رفته و اگر بتواند خانواده را متلاشی کند، جامعه هم به دنبالش متلاشی خواهد شد.

جاذب در ادامه با بیان اینکه بسیاری از زوج‌ها مشکل خاصی باهم ندارند، تصریح کرد: چون آئین همسرداری نمی‌دانند، مهارت حل مسئله را فرا نگرفتند و نمی‌توانند سو تفاهم خود را مدیریت کنند و متأسفانه به سمت طلاق توافقی روی می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که به قانون تمکین نکند سعادتمند نمی‌شود، اظهار کرد: مردم باید قانون مند بوده و به قوانین ملی احترام بگذارند.

لزوم مدیریت حضور فرزندان در فضای مجازی

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب آستارا نیز در این نشست با تاکید بر اینکه خانواده‌ها به فرزندان خود بیشتر نظارت کنند، اظهار کرد: گوشی‌های تلفن همراه در دستان فرزندان خانواده‌ها از عوامل اصلی رفتارهای ناهنجار است که باید توسط خانواده‌ها مدیریت شود.

یاسر همدمی با اشاره به اهمیت نماز جمعه و گرامیداشت سالروز پنجم مرداد اقامه اولین نماز جمعه در کشور، گفت: حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در نماز جمعه ضروری است و باید در گزینش‌های اداری به این موضوع توجه ویژه شود.

دادستان عمومی و انقلاب آستارا، تصریح کرد: اشخاصی باید در دستگاه اداری خود ارتقا یابند که همواره در نمازجمعه حضور دارند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *