پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

روایت رسانه بین المللی ” رواپرس ” از سخنرانی استاد انقلابی دکتر محمّد حسین رجبی دوانی در پاکدشت ؛ مهم ترین امتحان الهی امتحان ولایت شناسی و دفاع از ولایت است

روایت رسانه بین المللی ” رواپرس ” از سخنرانی استاد انقلابی دکتر محمّد حسین رجبی دوانی در پاکدشت ؛ مهم ترین امتحان الهی امتحان ولایت شناسی و دفاع از ولایت است

* به روز و حماسه نهم دی نزدیک می شویم ، بسیاری از خواص در امتحان بزرگ الهی سال ۸۸ که نمی خواهم اسم آن ها را بیاورم مردود شدند .

*طرف رئیس جمهور بوده ، نخست وزیر بوده است ، نماینده امام در فلان جا بوده است ؛ آن ها  در امتحان ولایتمداری مردود شدند ،  الآن هم در این حوادث اخیری که پدید آمد ما دیدیم برخی که با ولایت زاویه دارند درد دین این ها گل نکرد ، البته اگر دین داشته باشند.

*حتی در کسوت روحانیت وقتی قرآن آتش زده می شود ، وقتی مسجد سوزانده می شود ، وقتی نیروی انتظامی و عزیزان ما این گونه به شهادت می رسند ، سکوت می کنند.

 

 

 

رسانه رسمی و بین المللی ” رواپرس “ ( دارای مجوز انتشار 3 زبانه فارسی _ عربی و انگلیسی ) ؛

به گزارش سیّد فاضل فاطمی و یعقوب آزادی خبرنگاران افتخاری این رسانه از پاکدشت ، در ویژه برنامه آیین بزرگداشت فاطمی ( س ) و پاسداشت یاد و خاطره سردار دلها نیز بزرگداشت 9 دی همچنین یادواره 450 شهید « عند ربهم یرزقون » شهرستان ( دارالشّهدا )  پاکدشت که توسط هیئت رزمندگان اسلام سیّدالشّهدا ( ع ) آن شهرستان یکشنبه شب چهارم دی ماه سال جاری همزمان با اقامه ی مغرب و عشاء در مسجد حضرت ابالفضل ( ع ) برگزار شد ؛ حضّار در جلسه قریب به نود دقیقه از سخنان و بیانات شیوا ، مستدل و متقنِ مؤلف ، محقق ، پژوهشگر توانا، کارشناس برجسته و شهیر تاریخ اسلام استاد محترم دانشگاه « دکتر محمّد حسین رجبی دوانی »  بهره مند گردیدند.

بنابر گزارش خبرنگاران این رسانه ایضا ” گزارش خبرنگار صدا و سیما در پاکدشت هم گزارش صالح ، سپهر عمومی فرهنگ شهرستان مذکور استقبال زاید الوصفی از حضور گرم و مطالب نغز استاد انقلابی و زمان شناسمان داشته ؛ با ارسال پیام هایی به رسانه های یاد شده استمرار چنین جلساتی که فی الواقع اوج جهاد تبیین می باشد را مطالبه نموده اند.

 

 

 

این رسانه بین المللی اوّلا علیرغم برخورداری از فایل کامل تصویری سخنرانی یاد شده ثانیا” به پاس احترام پیشگاه عزیز دل حاج آقا مطهری فرد و همکاران شریفشان در نشریه پربار و اصیل صالح ( شهرستان پاکدشت ) ثالثا” اعلام انطباق کامل راهبرد رسانه ای دو سویه رابعا” ایجاد وحدت رویه در انعکاس موضوع مزبور خامسا” وفای به عهد نسبت به انتشار بخش اعظم سخنان میهمان ارجمند دریافتی از صالح به شرح ذیل اقدام می نماید.

 

 

 

*حضرت زهرا (س) شهید راه ولایت است نه فدک ؛

حضرت زهرا سلام الله علیها در میان اهل بیت(ع) که درود خداوند بر آن ها باد ویژگی استثنایی دارد و آن این که ایشان بانوی ممتحنه است . در فرازی از زیارت قبر حضرت فاطمه زهرا(س) در بقیع آمده است، هنگامی که بر سر مزار آن‌ حضرت قرار گرفتی این‌گونه خطاب کن:

«السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَکِ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ بِهِ صَابِرَة»؛ ای امتحان شده! آن کسی که تو را آفرید، تو را امتحان کرد قبل از این‌ که تو را بیافریند. پس تو را در مقابل آن چه که به آن امتحان کرد صبور یافت.

فاطمه(س) از امتحان الهی سربلند بیرون آمد. می دانیم تا پای امتحان به میان نیاید معلوم نمی شود چه کسی انسان صالح و درستی است و چه کسی متزلزل کاذب و دروغگوست.

برخی در ارتباط با شهادت حضرت فاطمه (س) بحث فدک را مطرح و آن را عامل شهادت ایشان می دانند و شأن ایشان را پایین می آورند ، در خطبه ای با عظمت حضرت زهرا ( س ) می فرمایند:

فدک ارزانی شما باد. ایشان در عین ایستادن در مقابل ظلم، خطبه دفاع از ولایت را قرائت کردند که به غلط به  خطبه ی فدکیه معروف شده است.

مهم ترین عرصه ای که حضرت زهرا(س) ایستاد این جاست که در تاریخ داریم دوّمی خطاب به اوّلی گفت:

پایه های حکومت تو محکم نخواهد شد مگر این که از علی بیعت بگیری، علی به خاطر خویشاوندی نزدیک با پیامبر و جایگاهی که دارد اگر بیعت نکند حکومت آسیب خواهد دید و متزلزل خواهد بود و دراین عرصه حضرت فاطمه زهرا(س) با تمام وجود نورانی و مقتدرانه از ولایت امام زمان خویش دفاع کرد و بر سر این دفاع به شهادت رسید.

در زمان پیغمبر اکرم (ص) خیلی ها به پیامبر ایمان آوردند، پشت سر حضرت نماز می خواندند حتی به جهاد می رفتند، ولی هنگامی که امتحان ها به عمل آمد بسیاری از آن‌ها تصفیه شدند، بسیاری از آن‌ها ریزش کردند. جریان منافقین، جریانی که در قرآن کریم یک سوره و آیات فراوانی در سوره های بقره ، آل عمران، توبه، نساء و …. درباره آنان نازل شده وجزء اصحاب پیامبر(ص) بودند، در زمره ی آن ها هستند. این ها حتی در جهاد شرکت کرده بودند، ولی قرآن می گوید پست ترین جای دوزخ ، جای منافقین است که از اصحاب پیغمبر(ص) هم بودند.

مهم ترین امتحانی که خداوند به عمل می آورد امتحان ولایت شناسی و دفاع از ولایت است .‌ بسیاری از اصحاب پیامبر(ص)، به جرأت می توان گفت تمام اصحاب پیامبر(ص) منهای دوازده نفر در این امتحان مردود شدند. مثل دانش آموزانی می‌مانند که سه ثلث داشتند،  ثلث اول ، ثلث دوم ،ثلث سوم،  با آن هجرت ها امتحان ثلث اول را قبول شدند؛ با جهادهای سخت، ثلث دوم را هم قبول شدند، اما امتحان آخری یا ثلث سوم که هنگام نتیجه گیری و امتحان ولایت بود؛ مردود شدند. مثل بچه ای که در ثلث سوم تقلبی یا اقدام خلافی یا غیبت نابجایی بکند و به این ترتیب نه تنها این ثلث بلکه بقیه ثلث ها را هم از دست بدهد و مردود شود.

مردودین چه کسانی بودند؟ همان اصحاب پیامبر(ص)، مهاجر و انصار که در آیه ۱۰۰ سوره توبه خداوند از آن ها تجلیل می کند که چه زحمت ها برای اسلام کشیدند در این آیه برایشان آمده «رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ»  اما این تعریف خداوند تا قبل از امتحان نهایی یعنی امتحان ولایتمداری ، ولایت شناسی و دفاع از ولایت است آن ها مردود شدند ولی حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت چنان پایدار ایستاد که همگان را شگفت زده کرد.

*من به شخصه معتقدم شهدای ما از شهدای اُحد منهای حضرت حمزه برترند ؛

به شهدای خودمان مثل حاج قاسم و دیگران نگاه بکنیم که این عزیزان چه اعتقادی به ولایت داشتند. شما وصیتنامه شهدا را نگاه کنید، شهدایی که در عصر غیبت پرورش پیدا کرده اند و هیچ معصومی را ندیده‌اند . این حرف من نیست ، حرف امام راحل است که در وصیت نامه شان می فرمایند:

«من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله – صلی الله علیه و آله – و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی – صلوات الله و سلامه علیهم – می‌باشند.»

آن مردم با پیامبر(ص) و علی (ع) زندگی می کردند .‌ آن ها که پا برجا ماندند کار بزرگی کردند؛ اما جوانان و مردم ما صدها سال از دوران ائمه (ع) گذشته و امامی را ندیده‌اند اما این گونه در راه آرمان ها، امامان و دفاع از ولایت جانفشانی می کنند و بی نظیرند.

من به شخصه معتقدم شهدای ما از بسیاری از شهدای صدر اسلام و از شهدای اُحد منهای حضرت حمزه برترند. یک زمانی برخی دعا می کردند که خدایا شهدای ما را با شهدای بدر و احد محشور فرما! من این دعا را قبول نداشتم و صدایمان هم که به جایی نمی رسید تا بگوییم این دعا مناسب نیست. چون خیلی از شهدای اُحد به خاطر غنیمت کشته شدند.

پیامبر(ص) ۵۰ نفر تیرانداز روی تپه‌ای مستقر کرد و عبدالله بن جبیر را فرمانده آنان قرار داد و تأکید کرد تحت هیچ شرایطی پیروزی یا شکست تا من دستور ندادم پست خود را رها و ترک نکنید. اما آنان همین که پیروزی اولیه حاصل شد، حرف پیغمبر(ص) را رها کردند؛ هرچه عبدالله بن جبیر فریاد زد مگر ندیدید پیامبر چه فرمود؟ گفتند پیروز شدیم و تمام شد. همه از محل موقعیت پایین آمدند و فقط ۵ نفر ماندند، دشمن از همان محل آمد این پنج نفر را به شهادت رساند و وارد شد و سپاه اسلام غافلگیر شدند و هفتاد نفر ازمسلمانان را از جمله همان هایی که محل مأموریت را ترک کرده بودند، به شهادت رساند. خُب حالا ما شهدای خودمان را با این ها که به حرف پیامبر(ص) گوش نکردند، قیاس کنیم؟!

آیا یک شهید ما برای مسائل مالی رفت؟ خدا لعنت کند نمک به حرام هایی که به شهدای ما اهانت می کنند . جا دارد انسان خون گریه کند و گروهی انسان نمای نمک به حرام را ببیند که در بین ما و جامعه ما حضور دارند و می‌گویند آن ها رفتند تا پول بگیرند.

بله وقتی انسان نماهایی بیایند مسجد و قرآن را آتش بزنند، به ساحت مقدس اهلبیت (ع) جسارت کنند، چادر از سر زنان محجبه بکشند و یک ملعونی که عکسش هم موجود است به هوا بلند شود و به زن چادری مظلومی که در حال عبور است لگد بزند؛ چنین افرادی که انسان نیستند و مصداق«كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُ»هستند؛  می گویند شهدا برای پول به سوریه رفتند. خُب اگر برای پول رفته اند؟ شما هم بلند شوید و بروید! شما که دنبال زندگی بهترید و ناراحتید که چرا وضع[اقتصادی] این طور و آن طور است!

کدام عاقلی هست که بزرگ ترین سرمایه خود یعنی جانش را به خاطر پول به خطر بیندازد. به جای آن که سپاسگزار باشید، این گونه می گویید! اگر شهدای مدافع حرم نبودند داعش چیزی برای شما باقی نمی گذاشت. البته این تبهکاران همان طور که خودشان می گویند چیزی به اسم ناموس را هم نمی شناسند.

تبهکاری که پرچم رژیم منحوس انگلیس را بعد از پیروزی تیم فوتبال آن کشور بر کشورمان بر دوش می گیرد و از این که در مسابقه فوتبال جام جهانی، انگلیس ایران را شکست داده خوشحال است. این اصلاً انسان است و شرف و ناموس دارد؟ بعضی از آن ها به صراحت می گویند ناموس یعنی چی؟ می گویند ما به چیزی مثل ناموس اعتقاد نداریم. بله آن آدم که ناموس ندارد می‌گوید شهدا برای پول رفته اند!

* امام(ره) فرمودند «در روز قیامت اهل جهنم از تعفن انبوهی از اهل علم به ستوه می آیند » ؛

این شهدای بزرگوار ما درس ولایت و دفاع از ولایت را از حضرت زهرا(س) آموختند که چنین حماسه‌هایی آفریدند. امام راحل بی جهت نبود که فرمودند:

«خداوندا مرا با بسیجیانم محشور فرما» امامی که مقام عظیمی در پیشگاه خداوند دارد. اگر امام و انقلابمان نبود، چه تضمینی وجود داشت که از ذلت زمان طاغوت نجات پیدا کنیم. همین شهدایی که به درجات عظیم رسیدند به برکت دم مسیحایی حضرت امام(ره) بود، ولی همان امام از خداوند می خواهد او را با بسیجیانش محشور گرداند. چرا؟ چون به خاطر شناخت والایی که شهدای ما از ولایت داشتند و حاضر شدند جان خود را این گونه فدا کنند. آن ها  مطیع امام زمان(عج) و نایب او بودند.

به روز و حماسه نهم دی نزدیک می شویم .  بسیاری از خواص در امتحان بزرگ الهی سال ۸۸ که نمی خواهم اسم آن ها را بیاورم مردود شدند. ولی شما توده های مردم از آن امتحان سربلند و سرافراز بیرون آمدید.

از همین منطقه پاکدشت و ورامین هزاران نفر مثل سال ۴۲ با پای پیاده برای دفاع از ولایت به سوی تهران و بیت رهبری راه افتادند. چون فهمیدند دشمن ستون خیمه انقلاب یعنی ولایت را هدف گرفته است. شما مردم به خاطر معرفت به ولایت از آن امتحان سربلند بیرون آمدید، ولی خیلی از بزرگان خراب کردند.

طرف رئیس جمهور بوده، نخست وزیر بوده است، نماینده امام در فلان جا بوده است؛ آن ها  در امتحان ولایتمداری مردود شدند. الآن هم در این حوادث اخیری که پدید آمد ما دیدیم برخی که با ولایت زاویه دارند، درد دین این ها گل نکرد. البته اگر دین داشته باشند. حتی در کسوت روحانیت. وقتی قرآن آتش زده می شود. وقتی مسجد سوزانده می شود. وقتی نیروی انتظامی و عزیزان ما این گونه به شهادت می رسند، سکوت می کنند. در حالی که در هیج کجای دنیا پلیس آن ها به مظلومیت پلیس ایران نیست.

به آمریکا نگاه کنید کوچک ترین جسارت که هیچ، بلکه چپ نگاه کردن به پلیس مجازات دارد و جلو چشم همگان ، جلوی دوربین‌ها طرف را به زمین می زنند و به قصد کُشت می زنند. اگر دستور دهند و طرف دستش را بالا نبرد فوری تیراندازی می کنند و او را می کشند و اتفاقی هم نمی‌افتد. اما نامردهای آدم نما و پست فطرت ، پلیس مظلوم ما را در کرج آن گونه در ماشین پلیس که اجازه استفاده از سلاح ندارد ، مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند و رگ گردن آن ها را می زنند. بسیجی و طلبه ی مظلومی مثل آرمان علی وردی را « ارباً ارباً» می کنند یا آن شهید بسیار مظلوم روح الله عجمیان را با آن وضع فجیع به شهادت می رسانند؛ آن موقع آقایان درد دینشان گل نکرد. شما چطور آن جا نیامدید یک اعلامیه و بیانیه بدهید، اما حالا که آمدند آن تبهکاران را که چنین جنایاتی را مرتکب شدند ، مجازات کنند؛ می گویید این کارها صحیح نیست و حکم محارب چنین و چنان است؟! عجب!

یک وقت امام راحل براساس حدیثی نکته‌ای در مورد  علمای این چنینی فرمودند، من نمی دانستم چطور این مطلب می تواند مصداق داشته باشد . امام(ره) فرمودند:

«در روز قیامت اهل جهنم از تعفن انبوهی از اهل علم به ستوه می آیند به خدا می گویند این ها را به جای دیگر ببر و عذاب کن » ، برای من جای سؤال بود که اهل علم مسلمان می تواند این قدر به شقاوت بیفتد که جهنمی ها از آن ها به سطوح بیایند ؟! این چه معنایی دارد؟ الآن من درک می کنم کسی که به اصطلاح اهل علم است ولی در برابر قرآن سوزی، مسجد سوزی ، اهانت به مقدسات، جنایات فجیع تبهکاران در حق حزب الهی ها سکوت می کند، اما وقتی آن دختری که به نظر من طعمه بود و به مرگ طبیعی مُرد اعلامیه صادر می کند و می گوید تا مغز استخوانمان سوخت!  چه مصداقی دارد!

 [خطاب به عالمان مذکور] شما اگر دین داشتید و اگر به معاد باور داشتید؛ وقتی طلبه ای را با آن وضع فجیع شهید و «ارباً اربا» می‌کنند چطور تا مغز استخوانتان که هیچ ، حتی تا نوک دماغتان نمی سوزد؛ آن جا اعلامیه می‌دهید و این جا  مجازات محارب را زیر سؤال می برید؟ بله از تعفن این هاست که در جهنم ، اهل جهنم به ستوه می آیند.

و اما حاج قاسم سلیمانی، حاج قاسم با ولایت گره خورده بود . چه ولایت ائمه اطهار(ع) و چه ولایت نایب امام زمان (عج)؛ سخنانش هست لازم به بیان نیست. ایشان با تمام وجود سه بار قسم جلاله  می خورد که راه رستگاری پیروی از حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای است. من معتقدم حاج قاسم را آن فداکاری‌ها، آن جانفشانی های ارزنده و بی نظیر حاج قاسم نکرد، بلکه عمق باورش به ولایت و دفاع از ولایت، او را به این عظمت رساند.

انتهای پیام

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *