پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

روایت رسانه کشوری ” رواپرس ” از برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان توسط هیئت رزمندگان اسلام سیّدالشّهدا ( ع ) شهرستان پاکدشت (محرّم 1444 ه . ق )

روایت رسانه کشوری ” رواپرس ” از برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان توسط هیئت رزمندگان اسلام سیّدالشّهدا ( ع ) شهرستان پاکدشت (محرّم 1444 ه . ق )

 

بنا بر سنّت حسنه هر ساله مراسم عزاداری سالار شهیدان توسط « هیئت رزمندگان اسلام سیّدالشّهدا علیه السّلام » شهرستان به مدّت سیزده شب از یکشنبه نهم لغایت بیست و یکم مرداد ماه سال جاری در مسجد حضرت ابالفضل ( ع ) واقع در بلوار جنوبی شهید ولی الله قمی برگزار و عزاداران از سخنرانی « حجت الاسلام محمّد حسین دلشاد توانا » مسئول محترم نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران _ دانشکده کشاورزی و فناوری ابوریحان و نوای گرم ذاکران اهل بیت ( ع ) بهره مند خواهند شد.

 

 

 

رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس “ ( دارای مجوز انتشار 3 زبانه فارسی _ عربی و انگلیسی ، مفتخر به انتشار بیش از 36 هزار مقاله ، یادداشت ، گزارش و … ، ملّی و بین المللی ) .

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگاران افتخاری این رسانه آقایان یعقوب آزادی ” و ” سیّد فاضل فاطمی ” همچنین سرکار خانم ”  صبوراز شهرستان پاکدشت ؛ بنا بر سنّت حسنه هر ساله مراسم عزاداری سالار شهیدان توسط « هیئت رزمندگان اسلام سیّدالشّهدا علیه السّلام » شهرستان به مدّت سیزده شب از یکشنبه نهم لغایت بیست و یکم مرداد ماه سال جاری در مسجد حضرت ابالفضل ( ع ) واقع در بلوار جنوبی شهید ولی الله قمی برگزار می گردد ، عزاداران در این مراسم از سخنرانی « حجت الاسلام محمّد حسین دلشاد توانا » مسئول محترم نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران _ دانشکده کشاورزی و فناوری ابوریحان و نوای گرم ذاکران اهل بیت ( ع ) بهره مند خواهند شد.

بنا بر این گزارش مراسم ششمین شب عزاداری محرّم پس از اقامه ی نماز مغرب و عشاء توسط امام جماعت محترم ” حاج آقا پادار لو ” ، با تلاوت قرآن مجید توسط  آقای “ محمّد دلاوری ”  آغاز و با قرائت زیارت عاشورا توسط ذاکرین اهل بیت ( ع ) آقایان ” مهدی محمّدی “ و ” سلمان براتی “ تداوم یافت.

در ادامه این برنامه ” حجت الاسلام دلشاد توانا ” موارد مبسوطی را پیرامون موضوع « معرفت شناسی در باب امامت » تبیین ، در پایان نیز عزاداران ( خواهران و برادران ) حاضر در مجلس از نفس گرم مادحین اهل بیت ( ع ) منجمله  حاج آقا ” وحید بیات ” محظوظ گردیدند.

بخشی از مطالب خطیب یاد شده عبارتند از :

از امام صادق علیه السلام سوال شد : حق معرفت به امام معصوم ( ع ) چیست؟

فرمودند: اینکه بدانی او امام است و طاعتش واجب و غریب و شهید است .

 آنچه که در طاعت امام شرط لازم هست مودّت با اوست .. . ، مودّت مترادف با محبّت است اما مودّت معنایش محبّت دو سویه است .

امروزه دشمنان دین ، معنایی سخیف با نفرت پراکنی و رنگ خشونت از دین ارائه می کنند که حتی مسلمانان نا آگاه از مبانی و اصول و روش های دین اسلام از این تعبیرات منزجر هستند و در مسلمانی دچار تردید گشته اند .

امپراطوری فضای مجازی چنان افکار را در دست خود می گیرد که می تواند از هر حقّی باطل و از هر باطلی حقّ بسازد و خوراک مخاطبان خود را تامین نماید امّا تعریفی که امام صادق علیه‌السلام از دین ارائه فرمودند چه تعریف زیبا و دلپسندی است ؛ آن هنگام که از ایشان درباره دین پرسیدند و ایشان پاسخ دادند که آیا دین غیر از محبّت است و سه بار تکرار فرمودند امروزه مسلمانان از هر چه لازم تر نیاز به معرفت صحیح و آگاهی لازم نسبت به دین و ائمه معصومین علیهم‌السلام دارند تا از گزند شبهات و قلدر مأبی فضای مجازی در امان بمانند .

قرآن کریم معمولا واژگانی مانند علم ، معرفت ،تقوا، صبر و … ، را با اشاره عینی به مصادیق معرفی می کند مثلاً تقوا را با عبارت متّقین معنا می فرماید ، در سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۱۵ ( وَمَا يَفْعَلُوا مِنْ خَيْرٍ فَلَنْ يُكْفَرُوهُ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِالْمُتَّقِينَ ) متّقین را اهل خیر معرفی می کند یا در سوره مبارکه مائده آیه ۲۷ ( وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَانًا فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَلَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الْآخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ ۖ قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ ) جناب هابیل را که توسط برادرش شهید می شود را از متّقین می داند .

به یک معنای آسانی می توان گفت که قرآن کریم با مصداق آوردن برای واژگان، تداعی معانی به وجود می آورد که هرگاه نام پیامبر اکرم ( ص ) را شنیدید، مظهر و مجلای معرفت به خداوند را ببینید ، هرگاه نام نوح پیامبر را شنیدید مظهر صبر را ببینید ، هرگاه نام خضر را شنید مظهر علم لدنی را دریابید و اینگونه علاوه بر تعریف دقیق از واژه ،الگوی حقیقی را نیز معرفی می فرماید .

بنابر این وظیفه علما و مبلّغین در تبیین صحیح دین که خود جهادی بس بزرگ است ، باید به جهاد تبیین بپردازند و وظیفه مسلمانان در عصری که معروف است به عصر « جاهلیت مدرن » این است که با مطالعه دقیق منابع دینی و با مراجعه مستمر به عالمان و دانشمندان دین شبهات خود را مطرح و از بند آن ها رهایی یابند که سعادت و شقاوت انسان وابسته به معرفت و عدم معرفت است ؛ یکی از مصادیق بارز در معرفت ناب نسبت به امام معصوم علیهم السلام در واقع عاشورا جناب قاسم بن الحسن علیه‌السلام است که وقتی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اصرار او را برای رفتن به میدان دید سوال فرمود مرگ در نزد تو چگونه است که آن نوجوان ۱۳ ساله فرمود « اَحلی مِنَ العَسل » که از عسل شیرین تر است ، وقتی که پای امامش در میان باشد این جمله با یک پشتوانه معرفتی عمیق ایراد شد و حقیقتا آن را به ظهور رساند و در تجلی‌گاه عرفان با بذل جان عزیزش به نمایش گذاشت و جاودانه گردید .

 

 

لازم به یاد آوری است در حاشیه این مراسم خبرنگاران افتخاری و فرهنگی این رسانه گفتگوهایی را با محوریّت عاشورا و چگونگی فعالیّت نوجوانان هیئت مذکور به ترتیب با « حجت الاسلام دلشاد » ایضا” آقای « مهندس رحمان مظاهری » معاونت محترم فرهنگی و مسئول محترم هیئت نوجوانان و جوانان عاشورایی « هیئت رزمندگان اسلام سیّدالشّهدا علیه السّلام » به عمل آورده اند که در آینده ی نزدیک منتشر خواهد شد.

 

 

 

 

 

گفتنی است در این مراسم حضّار از نفحات پرچم متبرّک حرم مطهر رضوی ( ع ) مربوط به « خادمیاران وقف و نذر رسانه رضوی ( ع ) آستان قدس رضوی ( ع ) » متنعّم گردیدند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *