چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

اخبار داغ

روزی متعلق به دختران سرزمینم

روزی متعلق به دختران سرزمینم

 روزی متعلق به دنیای رنگارنگ و زیبای دختران، فرشتگانی که قدم به زمین نهاده‌اند تا عصایی شوند برای پیری پدر و تکیه‌گاهی باشند برای دلتنگی‌های مادر.

دخترانی که با به دنیا آمدنشان رایحه‌ای از بهشت را با خود به همراه آورده‌اند تا به دنیا رنگ و بویی خدایی ببخشند.

امروز 22 خرداد روزی است متعلق به دختران سرزمینم، روز نوبرانه‌های صورتی در دنیا که بدون شک بی حضور گرمشان دنیا رنگی سیاه و سفید بیش نداشت.

روز دختر که از راه می‌رسد کافی است صفحه مجازیت را کمی بالا و پایین کنی تا با هجومی از عکس‌های زیبا از دختران روبه‌رو ‌شوی که لبخند روی لبشان، حاکی از رضایتی است که از دختر بودنشان دارند؛ همان‌هایی که در آغوش پدر با عشق پرورده و با دستان پر مهر مادر بزرگ شده‌اند.

دیدن همین عکس‌های جذابی از دختران که در کنار پدرشان احساس غرور می‌کنند، دیدن عکس پدرانی که با عشقی بی‌کران برای دختر بچه زندگیشان لاک می‌زنند، دیدن عکس مادری که با محبت مشغول چیدن تار به تار موهای دختری است که به دنیا آمده است تا رایحه‌ای ناب به زندگیشان ببخشد؛ و چه اندازه لذت بخش است دیدن این عکس‌های زیبا برای اینکه بدانیم دنیای دخترها جدا از افسانه‌های غمگینی که هرروز در گوش مردم شهر نجوا می‌شود؛ هنوز هم قصه شیرینی است.

لذت بخش است که از پس آن همه قصه پر غصه‌ای که دختر بودن در طول تاریخ با خود یدک می‌کشد، دیدن دخترانی که امروز سهمی در دنیا دارند، دخترانی که دکتر شده‌اند، معلم شده‌اند، مادر شده‌اند، مهندس شده‌اند؛ دخترانی که سهمی در دنیای مردانه دارند.

دخترانی که هرروز می‌شنوند قصه‌های پرتکراری از رنج‌های دختر بودن، اما در این میدان ناکامی و بی‌رحمی می‌جنگند تا راهی را باز کنند به سوی شادمانی و شاد کامی؛ تا ثابت کنند دختر بودن تاوان نیست گناه نیست، تا ثابت کنند دختران هم می‌توانند اجاقی باشند برای روشن کردن دل پدر و مادر.

چه داستان‌ها از مادران سرزمینم شنیده‌ام که از ترس دخترزا بودن و چسباندن انگ اجاق کور بودن، نطفه دختر را در شکم خفه کردن، چه طرد شدن‌ها به دست پدر، چه داستان‌ها از بی‌محبتی برادر و چه رنج کشیدن‌ها و دم برنیاوردن‌ها از دست همسر… گویی این قصه هنوز هم که هنوز است داستان کشداری است که پایان ندارد.

… روز دختر مبارک!

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *