سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ : بمباران مقر رسانه‌ها در غزه؛ جلوگیری از افشای کشتار بی‌رحمانه کودکان

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ : بمباران مقر رسانه‌ها در غزه؛ جلوگیری از افشای کشتار بی‌رحمانه کودکان

در پی بمباران مقر چند رسانه بین‌المللی در غزه، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد: هدف از این اقدام جنایتکارانه و وحشیانه جلوگیری از افشای جنایات و کشتار بی‌رحمانه کودکان نزد افکار عمومی جهانیان است. 

محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا، با اشاره به حمله رژِیم صهیونیستی به مقر رسانه‌های خارجی در غزه گفت: بزرگترین ترس و نقطه ضعف رژِیم صهیونیستی این است که مردم با ماهیت اشغالگر آن آشنا شوند. بنابراین با سانسور و خفقان همه تلاش خود را می‌کند تا صدای گریه کودکان فلسطینی به گوش دنیا نرسد.
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، رژیم صهیونیستی دیروز (شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) با نقض آشکار قوانین بین‌المللی، مقر رسانه‌های خارجی در غزه را هدف حملات هوایی قرار داد. در این حمله برج ۱۲ طبقه الجلا که محل استقرار چند آپارتمان‌های مسکونی و دفاتر رسانه‌هایی چون آسوشیتدپرس، الجزیره و میدل ایست آی بود، در اثر اصابت سه موشک سنگین به طور کامل ویران شد.
خدادی، با بیان این که ماهیت رژیم اشغالگر قدس اشغالگری، تهاجم و نژادپرستی و عبور از مرزهای انسانی است گفت: این رژیم هیچ اصول، قاعده و قانونی را رعایت نمی‌کند و به هیچ قرارداد بین المللی و هیچ سازمانی از جمله سازمان ملل پایبندی ندارد. مسلما کسی که به کودک و آمبولانس و بیمارستان رحم نمی کند، به خبرنگار هم رحم نمی کند.اولین بار نیست که آنها چنین اقدام وحشیانه‌ای انجام می‌دهند و آخرین بار هم نخواهد بود. این اقدام ریشه در ماهیت آنها دارد.

وی افزود:‌ حفظ امنیت خبرنگاران در هر جنگ و منازعه ای از نخستین اصول و مقررات بین المللی است و حتی در جنگ های جهانی اول و دوم و در سال های معاصر کمتر مشاهده شده که با اطلاع از اینکه صدها خبرنگار در یک ساختمان حضور دارند، اقدام به حمله مستقیم به این مقر شود. اما ماهیت رژیم اشغالگر قدس بر پایه نژادپرستی و مغایرت با همه اصول و مقررات  انسانی بنا شده است.

استفاده از رسانه های نیابتی برای وارونه نشان دادن حقیقت
وی با بررسی ابعاد مختلف این اتفاق اظهار داشت: بزرگترین ترس و نقطه ضعف اسراییل این است که مردم با ماهیت آن آشنا شوند. بنابراین همه تلاش خود را می‌کند تا با سانسور و خفقان به اهدافش برسد. اگر صدای این جنایات به گوش مردم دنیا برسد، آنها یارای استمرار این جنایات را ندارند.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آنها از رسانه های نیابتی دنیا برای وارونه نشان دادن حقیقت استفاده و جای مظلوم و ظالم را عوض می‌کنند. همچنین سهام شرکت‌های بسیار بزرگ را می‌خرند و اجازه نمی‌دهند که جنایات‌شان منتشر شود. بسیاری از رسانه‌های دنیا به این جنایات نمی‌پردازند. چون مالکان رسانه‌ها به منبع مالی رژیم صهیونیستی وصل هستند.
حمله به آزادی بیان
خدادی حمله به دفاتر رسانه‌ها را حمله به آزادی بیان و حمله به اصل دسترسی آزادانه به اطلاعات خواند و گفت: باعث تاسف است که نمی‌گذارند صدای گریه کودکان به گوش دنیا برسد. آنها منبع آب را می‌زنند تا مردم تشنه بمانند. بیمارستان را می زنند تا مجروحان شهید شوند. خانه ها را می زنند تا مردم بی خانمان شوند. ماهیت‌ رژِیم صهیونیستی ضد بشری و ضد انسانی است و برایش فرقی نمی‌کند که خبرنگار، کودک یا پزشک را بکشد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *