سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

برگی از نشست صمیمی « رضا عرب » مدیر مسئول و صاحب امتیاز رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس ” با « محسن اردستانی » فرماندار محترم شهرستان پاکدشت

برگی از نشست صمیمی « رضا عرب » مدیر مسئول و صاحب امتیاز رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس ” با « محسن اردستانی » فرماندار محترم شهرستان پاکدشت

چنانچه درب به منوال گذشته و بر همان پاشنه چرخیده و صف بندی های کذایی در شهر ، پاکدشت را از خدمت رسانی شایستگان شهرمان به شهروندانش محروم گرداند امید گره گشایی در امور پاکدشت وجود نخواهد داشت ، بهروزی در امور اجرایی جناب فرمانداری که از قضا فرزند پاکدشت می باشد و امروز پر انرژیک پله های ورود به ساختمان فرمانداری را طیّ  ، در جهت سرافرازی پاکدشتی ها عزم خود را جزم نموده ، همّت و یاری همگان را طلب می نماید یقینا” پیروزی ماست.

 

 

رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس “ ( دارای مجوز انتشار 3 زبانه فارسی _ عربی و انگلیسی ، مفتخر به انتشار بیش از 35 هزار مقاله ، یادداشت ، گزارش و … ، ملی و بین المللی ) .

 

 

 

 

 

صبح پنجشنبه گذشته فرصتی دست داد تا به اتفّاق همکاران عزیزم ” مهندس محمّد پازوکی ” و ” علیرضا عرب ” گعده ای بسیار دلنشین و صمیمی را با فرماندار محترم ، تازه نفس و پر انگیزه شهرستان پاکدشت برادر « محسن اردستانی » تجربه نمایم ، نشستی که موجبات شناخت بیش از پیش طرفین و آگاهی اینجانب با دغدغه های فضای انتزاعی ایشان را فراهم نمود.

نیم نگاهی به زوایای فکری ایشان بدین مهم رهنمونم ساخت که افکار و باورهای ایشان با مجموع فرمایشات و از جمله فرمایش نوزدهم آذر ماه یک هزار و سیصد و نود و دو مقام معظّم رهبری مبتنی بر اینکه « همه چیز مترتّب بر فرهنگ است ، فرهنگ حاشیه و ذیلِ اقتصاد نیست ، حاشیه و ذیلِ سیاست نیست ، اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل بر فرهنگند » تطابق دارد و علی الظّاهر دغدغه های فرهنگی در تلازم نحوه ی استفاده ی بهینه از ابزار رسانه در انعکاس خوبیهای شهرستان وجه غالب شاکله ی اهداف ذهنی و عینی ایشان را تشکیل ، بر آنها اصرار دارد.

در خلال نشست پس از استماع نظرات صائب جناب آقای فرماندار ، ضمن محترم شمردن منویّات ذهنی ایشان بر موارد ذیل تاکید موکّد نمودم :

 الف ) از منظر جامعه شناسان فرهنگ مجموعه ی پیچیده و موثّر از سه نظام تعیین کننده ی  1) نظام افکار یا باورها 2) نظام نهادهای بیانگر و 3) نظام جهت گیری ارزشی یا وحدت بخشی می باشد.

ب ) سیاست فرهنگی شامل مجموعه ای از اهداف ، مبانی ، اصول ، اولویت ها و خط مشی های اجرایی است.

پ ) توسعه ی فرهنگی و مدیریت فرهنگی در مسیر دستیابی به اهداف استفاده صحیح از روش ها ، تکنیک ها و ابزارهایی همچون سیاستگذاری فرهنگی ، برنامه ریزی فرهنگی ، آموزش فرهنگی ، پژوهش فرهنگی ، اقتصاد فرهنگی ، حقوق فرهنگی و اطّلاع رسانی فرهنگی است.

بدیهی است اطّلاع رسانی فرهنگی هم منوط به دارا بودن 1) عقلانیت ابزاری 2 ) عقلانیت ارتباطی و 3 ) عقلانیت انتقادی در رسانه است.

ت ) در شهری که سکاندار فعلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به جهت عدم توانمندی صد در صدی در ارایه طرح برنامه های کوتاه _ میان و دراز مدّت از یک سو و عدم حمایت جدّی از هنرمندان فرهیخته ملّی شهرستان و … ، از دیگر سو توان همسو سازی آنان با مجموعه ی متبوع خویش را دارا نیست چطور می توان از وی به عنوان ابزاری در خور ؛ برای مشاوره و معاضدت جناب فرماندار یاد نمود ؟

ث ) زیبنده است جناب آقای فرماندار ضمن تشریک مساعی دستور لازمه را در راستای بررسي مسائل و مشكلات دفتر خبري صدا و سيماي شهرستان پاكدشت و تامین اسکان دفتر خبری زحمتکشان آن عرصه خاصه صدیق شریف ، کاربلد ، توانمند و تحصیل کرده ام مهدی خان پازوکی را از محل اعتبارات فرمانداری صادر فرمایند .

ج) شایسته است جناب آقای فرماندار ضمن تشدید فعالیت قراگاه رسانه ای شهرستان بار دیگر نسبت به اعلام رجحان منافع ملّی بر مصالح و فوائد خطی _ جناحی _ محلی و منطقه ای به اصحاب رسانه شهرستان گوشزد فرمایند.

خیل گسترده مخاطبان فعّال و خاص این رسانه اذعان داشته و می فرمایند شهرستانی با مختصات ویژه پاکدشت مجموع پتانسیل های صد در صدی را برای گذار از شرایط موجود به مطلوب داراست مشروط به آنکه :

1 ) جناب آقای « فرهاد خااان بشیری » نماینده ی محترم مردم شریف و محجوب پاکدشت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در باقیمانده ی حضور در بهارستان نسبت به بازخوانی وظایف خود در قبال همکاران و مسئولان شهرستانی ، استانی و کشوری اقدام ، مواضع خویش را در بعضی موارد تعدیل فرمایند.

2 ) رقبا و کاندیداهای دوره ی قبل انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سطح شهرستان که برای دوره ی آتی قصد ورود به این عرصه را دارند تا فرصت باقی است به عنوان فعّال اجتماعی در کوتاه مدّت ضمن برگزاری نشست های دو جانبه با مسئولان از انتقال تجارب خود به آنها دریغ ننموده ، در میان مدّت  به جهت حضور در انتخابات و ورود احتمالی به خانه ملّت ضمن پژوهش نسبت به تدوین و تببین برنامه های خود در راستای اهداف اصلی و فرعی منطبق با نصّ صریح قانون خونرنگ اساسی اقدام نمایند.

بدیهی است چشمان تیزهوش مخاطبان خاص و فعال قادر به افتراق جسارتا” رفتارهای پوپولیستی انتخاباتی با هدف جذب سرمایه ی اجتماعی مانند نماد و برجسته سازی مراکز … ، جدیدالاحداث و یا استوری های معنادار ملاقات ها … ، با رفتارهای متعالی می باشند.

فرجام سخن نیز ذکر این مطلب با بیان عامیانه ی آن خالی از لطف نیست که جناب آقای « محسن اردستانی » اصطلاحا” پسر خاله ی بنده نیست که سنگ حمایت از ایشان را با باورهای غیر متعارف و غلط بر سینه بزنم ، پاکدشت دوستان ولایی مجذوب ولایت و بزرگواران انقلابی واقعی که دل در گرو موفقیّت های نظام مقدّس جمهوری اسلامی و متعاقبا” شهرمان به عنوان قطب ارزشمدار استان تهران دارند قاطعانه و از اعماق وجود تایید می فرمایند که چنانچه درب به منوال گذشته و بر همان پاشنه چرخیده و صف بندی های کذایی در شهر ، پاکدشت را از خدمت رسانی شایستگان شهرمان به شهروندانش محروم گرداند امید گره گشایی در امور پاکدشت وجود نخواهد داشت ، بهروزی در امور اجرایی جناب فرمانداری که از قضا فرزند پاکدشت می باشد و امروز پر انرژیک پله های ورود به ساختمان فرمانداری را طیّ  ، در جهت سرافرازی پاکدشتی ها عزم خود را جزم نموده ، همّت و یاری همگان را طلب می نماید یقینا” پیروزی ماست.

اینکه مرکز استان باشیم ، اینکه فرمانداری ویژه شویم و یا اینکه مرکز کشور فارغ از بروز و ترادُف شایستگی های قانونی ؛ تمام و کمال به هم افزایی های نخبگانمان برمی گردد ؛  امری که مجاوران امامزادگان جلیل القدر جعفر ( ع  ) سکینه بانو ( س ) ، قاسم ( ع ) ، سیّد اسماعیل ( ع ) ورامین  و سیّد جلیل ( روستای فیلستان ) بدان واقف و تاکید ویژه دارند و همسایگان امامزادگان جلیل القدر طالب ( ع ) ، حمزه رضا ( ع ) و محمّد { ( ع ) _ گلستان شهدا } پاکدشت شوربختانه با تمام وجود از آن اِعراض نموده و صندلی هم نشان گرفته اند.

یادمان باشد چنانچه حول محور ولایت مطلقه فقیه و ذیل اصول با هم بودن را معنا ، قدرِ ارزنی توانایی تحمّل و تحفّظ یکدیگر را داشته باشیم مرکزیت جهان هم برایمان کم است و در غیر این صورت مرکز استان که ، نه مرکزیت یک دهیاری هم برایمان زیاد.

باید بپذیریم که عدم توفیق اردستانی ها و … ؛ به حساب عدم توانمندی پاکدشتی جماعت نوشته خواهد شد و بس ؛ باور داشته باشیم :

شیشه نزدیک تر از سنگ ندارد خویشی       هر شکستی که به هر کس برسد از خویش است

***

جامعه شناس و عضو پیوسته انجمن جامعه شناسی ایران

کارشناس خبر از دانشکده صدا و سیما ، صاحب امتیاز رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس “

پژوهشگر و تحلیلگر مسائل منطقه آمریکای لاتین 

رضا عرب

 

 

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *