شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

پناه بردن « کودک خردسال یکّه و تنها » افغان به مرزبانان نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران / دلنوشته ” رضا عرب ” صاحب امتیاز رسانه کشوری ” رواپر س “

پناه بردن « کودک خردسال یکّه و تنها » افغان به مرزبانان نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران / دلنوشته ” رضا عرب ” صاحب امتیاز رسانه کشوری ” رواپر س “

 

*دخترم امیدوارم زندگانی سراسر آرامشی را در تلازم 460 هزار دانش آموز ، 40 هزار دانشجو ، دهها نخبه فارغ التحصیل و سایر مهاجران گرامی سپری نمایی .

 

 

رسانه رسمی و کشوری ( دارای مجوّز نشر سه زبان پارسی _ عربی و انگلیسی ) ” رواپرس ؛

 

 

 

 

 

 

در خبرها داشتیم دخترکی بسیار عزیز از شهروندان افغان روز گذشته در مرز مشترک سرزمین اهورایی امان با افغانستان و در نقطه صفر مرزی پس از رسیدن به خاک گلگون جهموری اسلامی به آغوش گرم مرزبانان غیور نیروی زمینی سرافراز جمهوری اسلامی پناه آورده است .

روزی « اشرف غنی » بزدل متواری و دست نشانده ی استکبار جهانی ، در محفلی و در مقابل دید همگان و رسانه ها در ازای یاوه گویی های مردکی درباری مبتنی بر اجنبی خواندن ایرانیان تبسّم تلخ استهزاء بر چهره ی نا زیبا از این حرکت ناشایستش نشاند. 

روزگاری قریب در هنگامه بمب و دود و آتش بیگانگان و وادادگان همان قماش ، به جای آنکه مامن قابل اتکّا برای مردمش باشد مذبوحانه و رذیلانه دسترنج ایتام در سوگ والدین نشسته جنگ 20 ساله آنان را به اصطلاح به صندوق عقب ماشینش که نه طیّاره اش منتقل نمود .

در آن شرایط وی با عدول از هویّت وطنی که نه ، انسانیّت نداشته خویش و بر اساس عهدی نامیمون و با فرمان مغز شوآف متاثّر از استحاله های مسبوق عروسک گردان هایش به دامان آشوب سازان توتالیتاریسم بیزینس من شیطان صفتی گریخت که خروجی بیست ساله ی حضورشان در جای جای آن کشور همچون کابل ، پنجشیر و … تداعی و به منصه ی ظهور رسیده است .

حرف بسیار و حوصله اندک باقی بماند برای بعد ، ایران و ایرانی با ابتناء بر فرهنگ سترگ ایرانیّت و اسلامیّت خویش برکنار از تمامی مشکلات خویش ، چونان گذشته سعی خواهند داشت میزبانی در خور برای مهاجران محترم افغان باشند حتّی اگر از سوی سبک مغزان خودباخته اشان در مظان اتّهام اجنبی بودن قرار گیرند.

دخترم امیدوارم زندگانی سراسر آرامشی را در تلازم 460 هزار دانش آموز ، 40 هزار دانشجو ، دهها نخبه فارغ التحصیل و سایر مهاجران گرامی سپری نمایی .

 

جامعه شناس و عضو پیوسته انجمن جامعه شناسان ایران

کارشناس خبر از دانشکده صدا و سیما ، صاحب امتیاز رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس “

پژوهشگر و تحلیلگر مسائل منطقه آمریکای لاتین 

رضاعرب

 

 

 

فراخبر؛

 

عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در تهران طی سخنرانی در “دانشگاه شهر کرد” درباره آمار دانشجویان افغان مشغول تحصیل در ایران تصریح کرد:

در تمام ایران بیش از 40 هزار دانشجو از میان مهاجران افغانستان در دانشگاه‌های مختلف تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران «ایسنا»، لیوال افزود که بیشتر دانشجویان افغانستانی مشغول به تحصیل در ایران از بورسیه‌ کشور خود در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برخوردار هستند.

سفیر افغانستان در تهران همچنین با بیان اینکه دانشجویان افغان به دو گروه تقسیم می‌شوند، ادامه داد:

یک دسته از میان مهاجران افغانستان مقیم ایران از طریق کنکور به دانشگاه‌ها راه می‌یابند و دانشجویانی که سهمیه بورسیه از سوی وزارت علوم دارند. بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در تمام ایران افغان هستند، امید است با در نظر گرفتن روابط فرهنگی، در آبادانی افغانستان مفید باشند.

استانبول/ خبرگزاری آناتولی ( 27.08.2019 )

 

 

 

 

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *