پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

پیام « رضا عرب » جامعه شناس و صاحب امتیاز _ مدیر مسئول رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس ” خطاب به فرماندار محترم شهرستان پاکدشت جناب آقای « محسن اردستانی »

پیام « رضا عرب » جامعه شناس و صاحب امتیاز _ مدیر مسئول رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس ” خطاب به فرماندار محترم شهرستان پاکدشت جناب آقای « محسن اردستانی »

 

 

اینکه حسین شیرازی های به یادگار مانده از خلیل های فراموش ناشدنی امان ( اسطوره ی اخلاقی و از پیشکسوتان دوران دفاع مقدّس ) در کنار دهها تن دیگر از عزیزان متخصصی ( فرزندان خلف پاکدشت ) که برآمده از مجموعه ی درون سازمانی وزارت کشور بوده و جوانی اشان را صرف کسب آموزش و تجربه نموده اند در اوج پختگی در انجام وظایف محوّله ، تداوم خدمت به همشهریانشان از آنان سلب می گردد با کدامین مفاد علمی و کاربردی علم مدیریت قابل انطباق است ؟

 

رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس “ ( دارای مجوز انتشار 3 زبانه فارسی _ عربی و انگلیسی ، مفتخر به انتشار بیش از 34 هزار مقاله ، یادداشت ، گزارش و … ، ملی و بین المللی ) .

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای محسن اردستانی فرماندار محترم دارالشّهدا شهرستان پاکدشت ؛

سلام علیکم ، بعدالتّحیه .

ضمن ایفاد احترام ، تبریک دیر هنگام کمترین را پس از گذشت بیش از دو ماه از جلوس بر مسند فرمانداری شهرستان پاکدشت تقبّل به موازات آن نیز مراتب تمنّای خدمت رسانی های مستمر حضرتعالی و تشکیلات متبوعتان را توسط نگارنده از پیشگاه ایزد منّان آنهم در جهت ارایه ی بهترین ها به مردم شریف _ محجوب – ولایتمدار و شهید ایضاً نخبه پرور شهرمان پذیرا باشید.

بدون هر گونه گزافه گویی و تطویل کلام و به منظور تطابق موضوع توجّه جنابعالی را به فرازهایی از نامه 53 نهج البلاغه مبتنی بر فرمان امام علی علیه السلام خطاب به مالک اشتر نخعی در زمان انتصاب ایشان به فرمانروایی امارت مصر جلب می نمایم :

 

 

 

ای مالک :

*بايد كه محبوب‌ترين كارها در نزد تو، كارهايي باشد كه با ميانه‌روي سازگارتر بود و با عدالت دم سازتر و خشنودي رعيت را در پي داشته باشد زيرا خشم توده‌هاي مردم، خشنودي نزديكان را زير پاي بسپرد و حال آن‌كه، خشم نزديكان اگر توده‌هاي مردم از تو خشنود باشند، ناچيز گردد.

*خواص و نزديكان كساني هستند كه به هنگام فراخي و آسايش بر دوش والي باري گران‌اند و چون حادثه‌اي پيش آيد كمتر از هر كس به ياري‌اش برخيزند و خوش ندارند كه به انصاف درباره آنان قضاوت شود . اينان همه چيز را به اصرار از والي مي‌طلبند و اگر عطايي يابند ، كمتر از همه سپاس مي‌گويند و اگر به آنان ندهند ديرتر از ديگران پوزش مي‌پذيرند ؛ در برابر سختي‌هاي روزگار شكيبايي‌شان بس اندك است. اما ستون دين و انبوهي مسلمانان و ساز و برگ در برابر دشمنان عامه مردم هستند، پس بايد توجه تو به آنان بيشتر و ميل تو به ايشان افزونتر باشد.

*در كار كارگزارانت ‌بنگر و پس از آزمايش به كارشان برگمار، نه به سبب دوستي با آن‌ها و بي‌مشورت ديگران به كارشان مگمار، زيرا به راي خود كار كردن و از ديگران‌ مشورت نخواستن، گونه‌اي از ستم و خيانت است. كارگزاران شايسته را در ميان‌ گروهي بجوي كه اهل تجربت و حيا هستند و از خاندان‌هاي صالح، آن‌ها كه در اسلام‌ سابقه‌اي ديرين دارند. اينان به اخلاق شايسته‌ترند و آبرويشان محفوظتر است و از طمعكاري بيشتر رويگردان‌اند و در عواقب كارها بيشتر مي‌نگرند.

 

 

 

 

 

عالیمقام ؛

اشاره به مجموع توانمندیهای شهرستان پاکدشت از حیث حجم بسیار بالا و ارزنده ی نیروی انسانی تحصیل کرده و افتخار آفرین در نزد حضرتعالی اصطلاحا” زیره به کرمان بردن است و با عنایت به اشرافتان به بانک های آماری سخنی مُهمل .

اذعان می فرمایید که وجود چنین موهبتی آرزوی دیرین و نوین هر مدیر متعهد _ متخصص و کارآزموده ای است که بتواند با ابتناء بر چنین ابزار و آنچه شرحش گذشت ذهنیت های خویش را با اثر بخشی بالا به عینیت برساند.

تایید می فرمایید بخشی از عزیزان تحصیل کرده که از قضا منتسب به خانواده معظّم و معزّز شاهد نیز بوده و از ابتدای این انقلاب شکوهمند اسلامی در عرصه های مختلف تا به امروز با جانفشانی تعهد خود را به ارزش های والای آن به اثبات رسانده اند در مجموع درون سازمانی تشکیلات متبوع حضرتعالی یافت و همچون گذشته توانایی آنرا دارند که با بهره گیری از تجارب بالای دو یا قریب به سه دهه خدمتگزاری اشان عصای دست مسئولان قرار گیرند ، منوط به آنکه از منظر مدیران تراز اوّل شهرستان مغفول نمانده و مشروط به آنکه مسئولان آن دستگاه نیز کفران نعمت ننمایند .

جناب آقای فرماندار ؛

انتصاب همکاران و کارگزاران از اصول و اختیارات اولیّه _ بدیهی و قانونی تمامی عزیزانی است که قرار است در آینده در قبال تصمیم سازی هایشان پاسخگو باشند ، متاسفانه در مقاطع و زمان های مختلف شاهد آن هستیم که برچسب های خطی ای که گاه ناجوانمردانه و بر خلاف شایستگی های فرد یا افراد بدانها الصاق و در مکتب سردار سلیمانی محبوب دلها فاقد وجاهت است محور انتصابات قرار گرفته و شهرمان را از وجود بهره مندی از پتانسیل _ توانمندی آنان که در اوج تجربه سرشار از انرژی اند محروم می گرداند چه در اینصورت ایّام بکام فرصت‌طلبان ( Opportunism ) بند بازی که هیچ سنخیتی با باورهای هشت سال دفاع مقدّس و … ؛ ندارند رقم خواهد خورد.

عالیمقام :

اینکه حسین شیرازی های به یادگار مانده از خلیل های فراموش ناشدنی امان ( اسطوره ی اخلاقی و از پیشکسوتان دوران دفاع مقدّس ) در کنار دهها تن دیگر از عزیزان متخصصی ( فرزندان خلف پاکدشت ) که برآمده از مجموعه ی درون سازمانی وزارت کشور بوده و جوانی اشان را صرف کسب آموزش و تجربه نموده اند در اوج پختگی در انجام وظایف محوّله ، تداوم خدمت به همشهریانشان از آنان سلب می گردد با کدامین مفاد علمی و کاربردی علم مدیریت قابل انطباق بوده و آیا در صورت استمرار چنین تفکّری انگیزه ای برای نیروهای جوان جدید الورود مجموعه های یاد شده جهت حضور و ادامه تحصیل در رشته های مرتبط و مورد تقاضای درون سازمانی باقی خواهد ماند ؟ به نظر جنابعالی آیا حدوث چنین آسیبی با فرمایشات صریح بیانیه « گام دوّم » مقام عظمای ولایت در تضاد نیست  ؟

اینکه شهرهای دیگر منجمله بهارستان ، شهرری ، پیشوا ، قرچک در استان تهران ؛ انارک در شهرستان نایین استان اصفهان ؛ شهرستان تویسرکان در استان همدان و یا سایر نقاط کشور مانند بخش هایی از تهران بزرگ از وجود فرزندان پاکدشت در عرصه ی خدمت رسانی محظوظ باشد و پاکدشت در حُسن استفاده از تجارب فرزندانش محروم چگونه تفسیر می شود ؟ با کمی دقّت آنان را در کنارمان می یابیم.

استاد معظّم ؛

اطاله ی کلام سرشار از صداقتم  را عفو ، استحضار داشته و دارید که شالوده ی تفکّرات حقیر آنهم به استناد سوابق آرشیوی موجود بر پایه ی تعالی شهرم ( در همه ی امور ) در این جغرافیا که نه در عرصه ی گیتی است ، همان اندازه که در دفاع از ارزش ها و تحفّظ خطوط قرمز این نظام مقدّس مصرّم به همان اندازه نیز در بهره مندی از نیروهای بومی که خاک خورده ی شهرمان هستند از سوی مسئولان اصرار دارم.

بنده به همان اندازه که به عنوان عضو کوچکی از پیشکسوتان دوران طلایی دفاع مقدّس همچنین شهروندی که دانش آموخته ی علوم انسانی و اجتماعی است از حضور سبزتان در مصدر امور در شهرم استقبال می نمایم به عنوان نماینده ی کوچک افکارعمومی و متولّی رسانه ای که در جای جای این کشور فعالیت دارد نیز از حضرتعالی انتظار دارم حق را به حق بدهید ، مهمّی که شوربختانه و به گواه روال مسبوق نماینده ی محترم شهرستان و شهرمان جناب آقای « فرهاد خان بشیری » و ملازمان وی علیرغم تذکرات پی در پی دلسوزان و کمترین ، اعتقادی به چرخش نخبگان در عرصه واگذاری مسئولیت ها ندارند چرا که  عملا” تغییرات مدیریتی از منظر وی و آنان به جهاتی مملو از انگیزش های خطی است .

هم ولایتی ؛

جا نمایی و کاربست این کلید واژه ( هم ولایتی ) در این بخش از متن توسط کمترین نشان از اشاره به قرابت فضای انتزاعی جنابعالی با وضعیت موجود دارالشّهدا یمان دارد ، اینکه اوّلا حضرتعالی به چه اندازه قائل به ارزیابی تدابیر و اقدامات خویش در زمان کوتاه حضورتان در مصدر امور بوده و در ثانی چه میزان آنها را با منویّات فرمان حضرت خورشید علی عالی اعلا ( ع ) مذکور منطبق می دانید مستلزم گذر زمان است و حُسن نظر جنابعالی.

امیدوارم شمایی که در نخستین روز به درستی مسیر خدمت را با اذن شهدا و استعانت از آنان آغاز نموده اید ، در ادامه نیز تا واپسین روز حضور در این جایگاه همچون گذشته شهدا را با خود همراه و مترصد خود بدانید و در راه احیای خوبیها ، توانمندیها ، میدان دادن به شایستگان متعهد و متخصص آنهم فارغ از خط کشی های کذایی مرسوم و منسوخ ؛ ولایتمداری و متابعت پذیری از امامین معظّم انقلاب اسلامی را تحکیم بخشید .

از باب تذکر نیز نیک بدانیم و بدانید که هر آمدنی را رفتنی است و نیز مسئولیت اگر ماندنی بود به سایرین نمی رسید ، انشاالله تا دنیا دنیاست پاکدشت و پاکدشتی ها از شما به نیکی یاد کنند گوهری که درخشندگی آتی آن منوط به عملکرد امروز و فردای شماست.

لازم به یاد آوری است این رسانه رسمی که به لطف خداوند در بسیاری از نقاط کشور از جمله استان های شمالی ، شمال غرب _ جنوبی _ شرقی _ مرکزی و مخصوصا” استان تهران و به طور اخصّ در شهرستان پاکدشت با اقبال بسیار بالای مخاطبین عام _ خاص و فعّال مواجه است جهت ادای احترام کامل به حضرتعالی و رعایت اصل تضارب آراء آمادگی خویش را به منظور انعکاس و انتشار نقطه نظرات جنابعالی در رابطه با مسایل یاد شده اعلام می دارد .

 

خدایا چنان کن سرانجام کار      تو خشنود باشی و ما رستگار

***

جامعه شناس و عضو پیوسته انجمن جامعه شناسی ایران

کارشناس خبر از دانشکده صدا و سیما ، صاحب امتیاز رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس “

پژوهشگر و تحلیلگر مسائل منطقه آمریکای لاتین 

رضا عرب

 

 

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *